Inlägg från: Milano |Visa alla inlägg
  • Milano

Öviksbrudar 2012

Hej tjejer! Jag har följt den här tråden ett tag och tänkte höra vad ni har för planer på fotograf? Finns det några begåvade fotografer i Öviksområdet till ett okej pris?

• Milano

Jag är en Sundsvallstjej som ska gifta mig i Övik 2013, så jag har lite mer planering framför mig än er Åh, är det han som har fotogenisk.se? Har googlat lite på fotografer men man får inte upp så mkt resultat.
    Man kanske kan anlita någon från Sundsvall? Eller det finns väl ett mediaprogram med blivande fotografer i Övik? Fotograf är nog vårt största kommande "problem", det får inte vara för dyrt med en heldagsfotografering eftersom vi har en halvtajt budget, och det får gärna vara någon med en portfolio som tilltalar oss

Alla tips är välkomna från er brudar som kanske har lite mer inblick i hur det ser ut med fotograf kring Övik

• Milano

Glömde att fråga... hur mycket tar Fredrik Å för fotografering? Han är ju väldigt bra!

• Milano

Okej Låter som ett bra pris! Vet du hur mkt han tar för en hel dag?

Millan1984 skrev 2012-06-05 21:24:21 följande:
    milano: vi kommer betala 6.000 kr, det bästa enligt mig är att vi äger bilderna och kommer få dem på cdskiva,sen kanske han använder dem i reklamsyfte o det ok för min del,sen får man ett album med 10 bilder i det priset.kommer fotas både före o efteråt, med start i studio o förhoppningsvis utomhus om vädret tillåter
  • Milano

Låter himla bra! Ska kolla hemsidan efter en mailadress, tack för tipset

Millan1984 skrev 2012-06-05 21:48:23 följande:
    milano: oj det vet jag inte. släng iväg ett mejl till honom . vi fotas nog från kl 11 och en bit in när vi kommit till festlokalen.
  • Milano

Millan1984: Oj, vi har bestämt datum och dividerar kring vilken kyrka och vilken lokal som blir smidigast att ha.
    Lite svårt att planera på avstånd, men det löser sig För mig är fotograf prio 3 typ (efter kyrka och lokal), så det är viktigt för mig att få det bokat och klart låååångt före så att ingen annan hinner före till de bästa fotograferna

• Milano

Själevad är himla fin, och Nätra, och den i Bredbyn.. ja som du ser så har vi lite problem att bestämma oss Vilken ska ni gifta er i?

• Milano

Miss M: Det låter som en bra idé att starta en tråd Vi har samma tanke, att boka kyrka och lokal samtidigt alltså så att det inte blir något problem. Lite lurigt att bestämma sig för en tid för vigsel bara.
    Nästa gång vi åker upp till Övik ska vi kolla lite på kyrkorna vi har tänkt på och sedan bestämma vad som blir bäst för oss och våra gäster Lycka till med din och din blivandes planering!

• Milano

Härligt att få ert önskemål, det måste kännas toppenbra Själevad verkar vara himla populär, men om jag ska vara ärlig så är den väldigt stor inuti, kanske för stor...? Får fundera tillsammans med min blivande helt enkelt.
    Vad har ni valt för festlokal?

Millan1984 skrev 2012-06-05 22:20:28 följande:
    vi valde mellan Nätra (hans kyrka),Själevad (kyrkan var vår mötas emellan alt) och Arnäs(min kyrka) vi valde den sistnämnda. fick nyligen veta att vi skulle få den prädt vi önskat
  • Milano

Millan1984: Åh det lät ju toppenbra, verkligen budgetsmart! Ligger den i närheten? Isåfall är det ju toppen. Har själv kikat på några bygdegårdar och det är ju också ett bra alternativ.
    Jag hoppas att vi tar tag i hela lokal-jakten och ringer runt innan vi åker upp till Övik nästa gång så att vi får komma och kika på några stycken. Alla tips är välkomna även här

• Milano

Det lät ju helt okej med det avståndet, för det priset också! Vi har kollat lite på några som ligger typ 2-3 mil ifrån kyrkan.. och det känns inte optimalt.
    Oj, jag kanske var otydlig från början men det är jag som är från Övik ursprungligen och bor i Sundsvall nu

• Milano

Och då hade vi Själevad i åtanke eftersom det var den första kyrkan vi tänkte på, kanske jag ska lägga till

• Milano

Millan1984: Vi är 21 båda två, och har varit tillsammans i 3 år och det kanske gör att några höjer på ögonbrynen men huvudsaken är att VI vet att vi älskar varandra och vill spendera resten av livet tillsammans

• Milano

Millan1984: Precis, det är ju ändå brudparets dag
    Usch vad hemskt med sjukdomar som ställer till det i livet, hoppas ni får en fantastisk dag och att ni slipper fler tråkigheter. Läste uppe i trådstarten nu att ni gifter er den 11 augusti, inte så länge kvar nu

• Milano

Millan1984: Åh, vad härligt att höra! Jag längtar redan till min stora dag och det är ju läääääääänge kvar, du och din blivande är åtminstone på "upploppet" eller vad man ska kalla det

• Milano

Skönt att höra, ska försöka göra bort mkt i tid så att jag slipper stressa sen Har du några allmänna tips annars?

Millan1984 skrev 2012-06-06 08:44:14 följande:
    Vi bestämde oss förra sommaren så det känns sjukt att vi redan är här..den här sommaren kommer gå sjukt snabbt..
  • Milano

Får man fråga var ni fick tag på serveringspersonal? :)

lilja skrev 2012-07-08 10:40:07 följande:
    Vi kommer göra färdig kuvert med pengar till serveringspersonalen. Det andra kan betalas på plats eller så får vi på faktura.
    Serveringspersonalen får 120:-/h. Andra som hjälpt till, toastmadame osv. kommer vi ge presentkort på ngn restaurang. De ger vi nog i efterhand och inte på själva kvällen.
    * 21 juli 2012 *
  • Milano

Hej tjejer!
    Tittar in här med en fråga igen, haha
    Är det någon av er som har erfarenhet av Friska Viljors klubbstuga, hur den är som lokal etc? Och om det ev. finns en liten scen? Har någon bilder vore det ju ännu bättre
    Jag och min M2B har nämligen funderat på att kanske hyra den och ha som festlokal när vi gifter oss nästa sommar.

Svar på tråden Öviksbrudar 2012