Hipo1 skrev 2011-11-01 11:50:34 följande:
Låter som en bra idé
Vi kommer att bjuda Ca 30. Vi kommer att bjuda de allra närmaste, såna vi umgås med. Vi vill ha det ganska personligt och ser ingen anledning att bjuda "släkt bara för att de är släkt", som man inte umgås med annars. Vi har inte tänkt lägga ut en massa pengar heller. Vi håller på att renovera en massa hemma och lägger hellre pengar dit. Har fått köpa älgkött av men kusin nu som vi kommer att spara några bitar av att ha på buffén. Har även kollat med min andra kusin som fiskar en del om att få tag i fisk av han närmare sommaren. Funderar på "norrländsk" buffé. Har köpt trattkantareller av min jobbarkompis som jag har torkat och hoppas kunna göra soppa på till förrätt. Hittade ett recept på soppa med västerbottensflarn till. (Riva västerbottensost på smörpapper och in i ugn en stund). Lät gott. Sen tårta hoppas jag få hjälp av min kompis som utgör ena delen av värdparet. Har köpt en hjärtformad springform som jag tänkte göra bottnar i. Gör flera tårtor och arrangerar lite snyggt, ev i olik höjder tänkte jag. Vill ha vit marsipan och dekorationer i grönt, då det är vår temafärg. Nån som har tips på nåt till den "norrländska" buffén?
När kommer ni att skicka inbjudan?
Det lät jättegott, det enda jag vet att jag vill ha med är räk och kräftpaj, den är jättegod och skall serveras kall, perfekt när det är många gäster. Vi räknar bort många släktingar också av den anledningen. Inget vi bestämt ännu, men kanske i slutet på mars...och OSA i slutet på maj...hur kommer ni göra?