• AnnLi

Öviksbrudar 2012

Men så dumt! Ni som bokat i så god tid också... Kan ju iofs förstå att de andra inte vill flytta sig frivilligt, men om ni bokat först känns det ju extra surt om ni inte får det... Hoppas verkligen att ni hittar något nytt fint ställe!

Det är fördel för oss med att vi ska vara hemma på vår egen gård, då är det ingen risk för dubbelbokning :D

• AnnLi

Vi har middagen inne i vårt hus - vi bor ganska stort och vi har bara runt 30 gäster. Har två rum i fil där går det att duka upp för ca 40 pers om vi räknat rätt (har inte provmöblerat än). Kanske inte helt optimalt att sitta i två rum, men man kan ju ändå inte prata med de vid andra bord och om nån vill hålla tal får väl den stå i dörröppningen :) Sen möblerar vi om och kastar undan borden från nåt av de rummen så kan man dansa där!

Förhoppningsvis är det fint väder så vi kan ha själva vigseln och eftermiddagsaktiviteterna ute (bubbel, tårta, mingel, ...) Kan nog kännas trångt/tråkigt om vi behöver vara inne hela dagen, men det får gå det också i så fall. Finns det stjärterum så får man plats, eller hur var det :)

Håller tummar för att ni hittar något bra!

• AnnLi

Imorgon är det dags för mig!!! Mina fina vänner tog ut mig på möhippa igår. Jättemysigt :) Men gör att vi halkade lite eftet med förberedelserna... Men det ska nog gå ihop sig ändå. Håll tummar att fina vädret håller i sig nu!

• AnnLi

Jag har varit lugn. Fast det är mer kvar att fixa imorgon än jag tänkt... Och har svårt att sova nu... Men några vänner är här och hjälper med det sista det är skönt. Ska bli så roligt imorgon! Sen har jag och ponnyerna fått uppdrag att köra ett brudpar från kyrkan om några veckor. Det blir mycket bröllopsgrejer i sommar :)

• AnnLi

Haha tror ni inte att jag vaknade upp med värsta jättefinnen! Aldeles uppsvullen så det hänger ner mot ögat. Har aldrig sett nåt luknande! Tur det finns smink och att man kan retuschera foton ;D Men solen skiner verkar finnas hopp om utomhusvigsel. Tur för plan b finns inte eller snarare innebär total improvisation både för vigselplats oxh tårta...

• AnnLi

Millan1984 skrev 2012-06-17 14:22:38 följande:

Det kan jag tänka mig, du får gärna dela med dig av er upplevelse, när du får tid att skriva ner det
    Det blev nästan fest i dagarna tre! På torsdag kväll blev jag kidnappad för en liten möhippa. Vi hade picknick med champagne och jordgubbar och en femkamp på Själevads friluftscentral, sen åkte vi hem till en sommarstuga och åt tacos. Supermysigt!

På fredagen kom två kompisar som skulle bo över hos oss och det var skönt att få hjälp med de sista förberedelserna! Och så blev det en hel del vin och prat också förstås :)

Sen blev det lördag och vi fick kliva upp tidigt och beta av det som var kvar på "att-göra-listan". Inkl "styla Anna" som kompisarna fick hjälpas åt med och jag blev faktiskt skitsnygg ;D

Kl 14 var det dags för vigsel ute i trädgården och det blev så fint. Förutom det obligatoriska så läste vigselförrättaren två dikter som han valt ut och de kändes så rätt. Sen skålade vi med bubbel och sen kom tårtorna. Vi hade förberett en tipspromenad med frågor om oss och gården och en "gäst-quiz" där de skulle para ihop rätt gäst med rätt klurig ledtråd, så att de var tvungna att mingla ordentligt och lära känna varann medan vi smet iväg och fotograferade oss. Tog en massa härliga kort runt om på gården - hästarna och fåren fick också vara med :)

Sedan blev det middagsbuffé, mest hemlagad mat och det var så gott! Pappa och några kompisar höll fina tal, jätteroligt. Och så utbringades Hästens skål förstås (är man på en hästgård så...)

Därefter kastade vi ut några av borden och gjorde plats för dans. Blev allt från vals till disco till linedance!

Det kom önskemål om presentöppning också så det gjorde vi under kvällen och fast att vi sagt att vi inte behövde några presenter så hade alla med sig så fina saker!

Solen sken hela dagen och alla var så fina och hela helgen blev så himla underbar!

Har inte fått några bilder från fotografen än, men en liten bild från själva vigseln kan jag dela.

• AnnLi

Jag fick alla bilder från fotografen idag! Så himla roligt :D

• AnnLi

Pernilla Larsson, kan absolut rekommendera henne! Fick en skiva med nästan 300 jättehärliga bilder på, blir svårt att välja ut några favoriter :)

• AnnLi

pernillalarsson.se

Vi hade inte räknat med att få en massa presenter, så vi hade inte planerat det alls... Men det fick vi och en kompis ställde iordning ett presentbord! Jag visste inte hur man borde göra, men det var några som bad att vi skulle öppna de under kvällen (bland annat en femåring som kom och sa "men NÄR ska ni öppna presenterna?!" och var så söt så man kunde ju inte säga nej) så det blev att vi öppnade dem under festen. Men vi hade bara 30 gäster så det tog ju inte jättelång tid.

• AnnLi

Idag har jag och mina ponnyer jobbat på ett bröllop :)

• AnnLi

Såna här små söta går väl inte att vara rädd för. Hela 1 meter höga ;)

Svar på tråden Öviksbrudar 2012