• Millan1984

Öviksbrudar 2012

Någon mer här som ska gifta sig i Övik under 2012 ??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-25 16:49
    Uppdaterar listan

AnnLi - 16 juni

hgjs - 30 Juni

lilja - 21 juli, Själevads Kyrka

Hipo1 - 28 juli

Millan1984 - 11 Augusti, Arnäs Kyrka

Jeeda7 - 25 Augusti

• Svar på tråden Öviksbrudar 2012
  • lilja
    Millan1984 skrev 2012-02-18 16:12:29 följande:
    Det var smart. Jag har letat reda på allas adresser (gjorde jag ganska tidigt i planeringen), men några har flyttat, så vissa måste man kolla upp adress på igen. Vad spännande, har själv aldrig köpt något från nått sånt ställe. hur vill du att din ring ska se ut??
    Oh, jag velar. Just nu är jag inne på en enstensring, kanske med barnens månadsstenar vid sidan om och ev. min sambos namn ingraverat. Vi får se. Jag lägger upp en bild sen :)
    Nu är alla adresser skrivna, så nu ska jag bara fixa frimärken så lägger jag dem på lådan.
    * 21 juli 2012 *
  • lovemealways

Vi skrev gästlistan i en excel-dokument. En kolumn för adress, en kolumn för specialkost, en kolumn för ja, en för nej osv. Smidigt!

Vi har lite fotograffunderingar. Hade tänkt på en av mina bästa vänner. nu visar det sig att de troligtvis inte kommer då de hade bokat en utlandsresa :( sedan hade vi ytterligare en bekant till en bekant som fotat bröllop i vänskapskresten. Hon fotar inte bröllop längre....nähäpp.....laila estvall har vi hört mycket gottt om, men hon väntar barn i juni...vi måste kolla om hon ändå skulle kunna tänka sig att ta ett bröllop i maj....om inte....har ni förslag? Det gäller främst fotografering under vigseln.

Det verkar lösa sig med restaurangfrågan för oss. De som hade avtalet förut har sagt att om det inte fixar sig så tar de hand om de bokningar de gjort innan deras avtal gick ut. Så det är ju skönt att veta att vi har någon.vet inte vem än, men att det blir någon :)

Bröllopsresan håller också på att ta form. Flyg bokat och en handpenning betalt. Ljuva Hawaii :)

• Millan1984
    lilja skrev 2012-02-19 13:31:47 följande:
    Oh, jag velar. Just nu är jag inne på en enstensring, kanske med barnens månadsstenar vid sidan om och ev. min sambos namn ingraverat. Vi får se. Jag lägger upp en bild sen :)
    Nu är alla adresser skrivna, så nu ska jag bara fixa frimärken så lägger jag dem på lådan.
    * 21 juli 2012 *

Hur stor sten vill du ha?? Själv hade man ju velat ha en stor men ekonomin och det praktiska sätter stopp. Men en sten på 0.25 tänker jag ha

• Millan1984
    lovemealways skrev 2012-02-19 13:56:43 följande:
    Vi skrev gästlistan i en excel-dokument. En kolumn för adress, en kolumn för specialkost, en kolumn för ja, en för nej osv. Smidigt!

Vi har lite fotograffunderingar. Hade tänkt på en av mina bästa vänner. nu visar det sig att de troligtvis inte kommer då de hade bokat en utlandsresa :( sedan hade vi ytterligare en bekant till en bekant som fotat bröllop i vänskapskresten. Hon fotar inte bröllop längre....nähäpp.....laila estvall har vi hört mycket gottt om, men hon väntar barn i juni...vi måste kolla om hon ändå skulle kunna tänka sig att ta ett bröllop i maj....om inte....har ni förslag? Det gäller främst fotografering under vigseln.

Det verkar lösa sig med restaurangfrågan för oss. De som hade avtalet förut har sagt att om det inte fixar sig så tar de hand om de bokningar de gjort innan deras avtal gick ut. Så det är ju skönt att veta att vi har någon.vet inte vem än, men att det blir någon :)

Bröllopsresan håller också på att ta form. Flyg bokat och en handpenning betalt. Ljuva Hawaii :)
    Det var smart. Vi tänkte göra listor som vi ska ge toastmastern så att han bara kan bocka av när de inbjudna hör av sig. Nämen, vilken otur. Du kan ju alltid höra av dig till henne och fråga hur hon ställer sig för fotografering trots graviditet?! Åååh Hawaii, du måste definitivt skriva hur det var när ni kommit hem från den resan .
  • lilja
    Millan1984 skrev 2012-02-19 14:05:30 följande:

Hur stor sten vill du ha?? Själv hade man ju velat ha en stor men ekonomin och det praktiska sätter stopp. Men en sten på 0.25 tänker jag ha

Ja man får inte så mycket för pengarna i Sverige, men en sten på 0.60-0,70 kanske det blir. :))
    Guldet har vi själv så det blir ju inte så mkt för arbetet.
    * 21 juli 2012 *
  • lilja

Laila är jätteduktig, tror tyvär hon bara jobbar april ut, men hör med henne ialla fall.
    * 21 juli 2012 *
  • Hipo1

Det var 15 kort som skule göras. vi bjuder bara våra allra närmsta. blir 35-40 st om alla kommer.

• Millan1984
    lilja skrev 2012-02-19 21:41:33 följande:
    Ja man får inte så mycket för pengarna i Sverige, men en sten på 0.60-0,70 kanske det blir. :))
    Guldet har vi själv så det blir ju inte så mkt för arbetet.
    * 21 juli 2012 *
    det blir säkert kanonbra
  • hjgs

härligt att det verkar lösa sig med restaurangen, sambon frågade i går hur det gick för er.vi har bokat en kille som heter fredrik, fotogenisk.se/ har inte träffat han än. han verkar ta på sig några bröllop per år.

åh underbart med Hawaii

• Millan1984

hjgs: haha, vi med :p Det sa han till mig också, att han bara gör några fotograferingar per år. Har heller inte träffat honom, men när det börjar närma sig får man ju ta kontakt. Som jag förstått det fotar han lite förberdelser, sen i hans studio innan bröllop, under vigseln, efter vigseln och lite mingel vid festplats.

Svar på tråden Öviksbrudar 2012