• Tessin

Strumpbyxor eller inte??

Ni som gifter er i sommar, har ni tänkt att ha strumpbyxor, stayups lr liknande under brudklänningen? Känns som om de kommer bli för varmt men samtidigt om man inte har det får man väl skoskav? Några förslag? :)

• Svar på tråden Strumpbyxor eller inte??
  • Gwennie

Jag ska inte ha strumpbyxor. Tycker helt enkelt att det är skönare utan och har dessutom skor med öppen tå, så då blir det snyggare utan. Däremot är ihopklibbade lår något av det värsta jag vet, så jag ska försöka hitta ett par trosor med lite ben. Det svåra är att hitta ett par som är praktiska OCH snygga!

• LindaochJohn

Jag kommer inte heller ha det. Varför lixom? De syns ju ändå inte under klänningen!
    Dessutom gillar jag inte strumpbyxor i vanliga fall heller... Tungan ute

• BrideOfFrankenstein

Har också funderat på detta... Vill ju helst ha strumpbyxor men det känns jäkligt tråkigt en dag som den, då vill man ju ha något roligare.. fast fy för stayups med en tjock silikonremsa som kommer bli helt svettigt och äcklig och skava och trilla ner runt knäna och allt :S och helt barbent, ja då blir det som du skriver att låren klibbar ihop.
    Vilket dilemma!!! Tungan ute 
    Vill du bara ha något för skornas skull, och om du inte har öppen tå, så finns det ju sk. "steps" i nylon eller tillochmed underbar bomull, som inte syns utanpå skorna. Det får det ju givet bli om man väljer klibbiga lår...

• Tessin

Jag gillar inte heller strumpyxor, men jag tänkte mest att man kanske får väldigt sko skav om man är barfota?

• Nikeh

För att undvika skoskav kommer jag att ha stayups. Blir det för varmt får jag väl ta av mig dem... Glad

• Tessin

Jag är bara rädd om fötterna :) jag kommer ha dessa skor, kan sånna "strumpor" passa? Det är inget som syns? Det enda jag vet är sånna nylonstrumpor och det är inte det vackraste jag vet :)

• Tessin

Bilden kom inte med, men det är spetsig tå och skon är "öppen" på sidorna

• LindaochJohn
    U hjärta M skrev 2011-07-12 21:17:07 följande:

Jag ska inte ha strumpbyxor, har också öppen tå och med underkjol och allt blir det nog gött varmt där under. Men jag har kraftiga lår och ska ha sånna här som är klockrena.

www.abecita.se/produkter/underklader/stapelso...

Aha!
    Det hade jag inte ens tänkt på! Förvånad

Om inte de där extra kilona försvinner mirakulöst så lär jag oxå behöva något som hindrar! Men kör nog hellre på din ide än strumpbyxor ändå...!Tungan ute
  • Gwennie
    U hjärta M skrev 2011-07-12 21:17:07 följande:

Jag ska inte ha strumpbyxor, har också öppen tå och med underkjol och allt blir det nog gött varmt där under. Men jag har kraftiga lår och ska ha sånna här som är klockrena.

www.abecita.se/produkter/underklader/stapelso...

Nåt sådant har jag också tänkt mig. Hittade just ett par som faktiskt var i spets och med lite gördelfunktion. Hyffsat snygga i alla fall.

www.klingel.se/shop/Dammode-Underklaeder-korsetter-Korsetter-Trosgoerdel/group/3586829/product/7291688/Produktdetaljer.a174.0.html

• ClaraH

Jag ska ha strumpor. Jag har kort klänning så det ser mer klätt ut tycker jag.

• ElinFalk85

Jag gifter mig på valborg 2012. så det blir nog trosor med ben så att säga för min del. stor. puffig klänning och underkjol blir ju varmt jue.

• fru2011kanske

Jag kommer nog ha stayups, vill inte ha varken skoskav eller klibbiga lår och då känns det nog bäst med stayups. Kommer ha hudfärgade.

• Darling Daisy

Jag hade köpt ett antal strumpbyxor och stay ups, men kände vid påklädningen att det var barbent som gällde. Klarade mig utan skoskav pga att jag efter några timmar bytte till ett par skor (obs samma klackhöjd på båda paren!!!) som jag gått in under typ fyra månader (trippade omkring i klackskor på skolan där jag jobbar - inte alls min stil, men j-lar vilka sköna skor jag hade på bröllopet). Sen hade jag köpt compeed skavsårsplåster i fall att...

Har annars hört om nån slags spray man kan ha på fötterna, hette nåt i stil med silky feet eller så. Alltså som glansspray för fötterna, så att de inte skaver så dant mot skorna. 
    Eller talk eller potatismjöl (kanske inte så sexigt!?)  

• Jennie A

Jag tänker inte ha strumpbyxor. Jag har skor med öppen tå och en väldigt hög klack, behöver det där extra så att skon fastnar på foten och då är strumpbyxor i vägen

• Rosi

Min blivade man tycker jag skulle ha för när man dansar så är det snyggare om typ bena skulle komma fram att det är snyggare då men strumpbyxor..

• Mirjami

Jag ska ha, bla för att jag tycker det är bekvämare med skorna och även om det inte syns så känner man sig snyggare tycker jag. Blir stay-ups.

Sen ska jag byta om efter valsen till en lite somrigare vit klänning i spets. Har långt släp på min klänning och att dansa med alla karlar (som traditionellt skall göras) blir jobbigt att ha släpet hängande över armen tror jag. Och så syns ju mina stay-ups. På change hade de "köp tre betala för två" och då jag skulle ha ett extrapar ifall det blev en maska på så fick jag ju ett par på köpet, perfekt :)

• AnnaJacob
    Jennie A skrev 2011-07-13 08:18:38 följande:
    Jag tänker inte ha strumpbyxor. Jag har skor med öppen tå och en väldigt hög klack, behöver det där extra så att skon fastnar på foten och då är strumpbyxor i vägen
    Är du van av att gå i höga skor? Jag älskar verkligen höga klackar och har alltid det när det är fest, men jag är så orolig att jag ska bli trött i fötterna på mitt eget bröllop, och inte orka dansa (eller att dansen ska bli en plåga). Hur tänker du? =)
  • Mirjami
    AnnaJacob skrev 2011-07-13 08:51:15 följande:
    Är du van av att gå i höga skor? Jag älskar verkligen höga klackar och har alltid det när det är fest, men jag är så orolig att jag ska bli trött i fötterna på mitt eget bröllop, och inte orka dansa (eller att dansen ska bli en plåga). Hur tänker du? =)
    Se till att ha med ombyte! Jag har två par skor, ett par någorlunda nya som jag använder för att gå in och ett par som är över 4 år gamla men omskötta och lika fina som när de var nya. Det "nya" är vita, eller ivory som klänningen och som vanliga pumps med liten öppning fram. Om de börjar skava på kvällen åker de "gamla" som är i silver fram. De är som högklackade sandaler och blingbling och jag skulle kunna springa maraton i dem då de är så ingågna! Kan bli att jag har dem hela dagen också, men OM skav uppstår så är det bra att ha ombyte då mina båda skor isf skulle skava på olika ställen och på så sätt belastar jag inte samma ställe som innan efter bytet.
Svar på tråden Strumpbyxor eller inte??