Dalarna 2012
Är det någon mer som planerar bröllop i Dalarna 2012?
Vi planerar bröllop i februari 2012 och har än så länge checkat av klänning på "Att göra"-listan.
Är det någon mer som planerar bröllop i Dalarna 2012?
Vi planerar bröllop i februari 2012 och har än så länge checkat av klänning på "Att göra"-listan.
Här har ni btw bild på min klänning. Jag köpte min i Borlänge (fotoförbud) men ramlada förbi den i ett skyltfönster i Kalmar av alla ställen (därav den mörka bilden).
Jag var väldigt bestämd på förhand att jag INTE skulle ha axelbandslös och INTE någon gräddbakelse.....skåda min axelbandslösa gräddbakelse ..hahaha!!
Mmm..vi gör inbjudningarna själva. Mörkblått och vitt. Helt klart billigare att skriva ut själv än att låta tryckeri fixa. Vi kommer att satsa helt på vintertema med varm dryck som brudskål, utevigsel med ljus och eldar, granris och hela baletten
Har fixat en hel del idag. Planerat menyn med Bäcka Herrgård, börjat kolla bordsplacering, bokat konsultation för brudbukett, köpt material till inbjudningar, börjat knåpa på festprogram.
Hur långt har ni kommit??
AnnMurr: Grattis till viktminskningen! Var ska du gifta dig? Kanske känner till något bra band.
Snojsan: Var i Orsa på bröllop förra sommaren, fest på hembygdsgården. Jättefint även där och mycket större såklart!
Kul med så många nya "Dalabrudar"!
Nu börjar det närma sig D-day för mig. 6 veckor kvar....Allt är i princip klart. Ska till frisören till veckan, floristen och make veckan efter det. Osa är 5 jan och sen är det bara festprogram, bordsplacering och tårta kvar. Har en vän som är konditor som gör tårta åt oss men det är så svårt att vestämma vad vi ska ha för smaker.
Vad ska ni ha för tårta?
Har tillslut också betämt mig för vigselring. Vitt guld, diamanter i samma storlek som de blåa på förlovningsringen. Enkel och stilren.
Tips: Fyndade fuskpäls på Gina Tricot idag. Perfekt om man ska ha utomhusvigsel som vi.
AnnMurr: Testa att dra över ett örngott över ryggen och knyta ett sidanband runt. Sitsarna är det ändå ingen som ser när man sitter ner.
Nu börjar det närma sig för oss i Mora
Hämtade ringen idag. Var hos loristen och beställde blommor och var på provsminkning. Nu gäller det bara att få till de sista detaljerna.
Var det nån mer som hade månad i februari?
Typ såhär kommer buketten att se ut. Vita ranunler och vita tulpaner
Ja..hmm...var hos floristen och ska ha ranunkler i buketten...inget annat. Ha, ha