• Aniara4

Fotoalbum? Tipsa om leverantörer!

Jag vill varna för Fuji direkt! Har prövat att beställa foton därifrån flera gånger, och varje gång kommer bilderna med ett helt hysteriskt rödstick som får alla att se ut som om de har gulsot. Trodde att det kanske var mina skärminställningar det var fel på, så jag testade en gång till efter att ha gjort alla bilder jättekalla i färgen först, men de blev knallgula ändå. Aldrig mer!

Extrafilm har jag använt i många år och tycker fortfarande är ok, men deras "färgförbättrare" funkar inte riktigt - vissa färger blir väldigt grälla. Bilden kan se helt normal ut, och så mitt i är det en KNALLRÖD mugg, eller en lysblå tröja, eller något annat som bara ser konstigt ut.

Ica foto tycker jag faktiskt har varit helt ok. De har dessutom då och då väldigt bra erbjudanden om man köper krediter i förväg. Jag har just förvägsköpt en fotobok där, 100 sidor i A4-format för 300:- istället för 1000:-.

Och ja, de verkar i sin tur skicka bilderna till Photobox. Det senaste mailet hade avsändare icafoto@photobox.se.

Sen finns det ju andra som är mer för proffsfotografer och kostar därefter. Funderar på att eventuellt beställa förstoringarna från någon sådan för att vara säker på att det blir riktigt bra.

Svar på tråden Fotoalbum? Tipsa om leverantörer!