Inlägg från: millemill |Visa alla inlägg
  • millemill

Någon mer än jag som kämpar med att hålla kostnaderna nere?

MickeAngelica2011 skrev 2011-07-13 21:21:47 följande:
    Hej!
    vårt bröllop kommer att kosta ca 30000kr
    vi gör all mat själva, inbjudningar, placeringskort ja typ allt gör vi själva.
    smink o hår gör en kompis till mig, alla blommor gör jag själv, det drar ner kostnaden rejält.
    drycken har köpts i tyskland

vart ska du gifta dig?
    Bra tråd!! :D

Vi ska också försöka hålla nere kostnaderna, har också funderat på det här med att laga mat själva, hur kommer ni att göra? Vad serverar ni för mat?
    Jag känner att man vill ju kunna slappna av och inte behöva hålla koll på all mat och sånt själv.
  • millemill
    Gwennie skrev 2011-07-13 21:41:37 följande:
    Svärmor gör petitchouxrullar med kräftröra och kaviar till förrätten. Väldigt praktiskt att transportera och lägga upp eftersom de görs som rulltårtor som sen bara skivas och läggs upp på tallrikarna. Serveras kallt dessutom.
    Jag gör mango- och limecheesecake till efterrätt. Också smidigt att transportera eftersom det görs i formar.
    Vi har dock valt att ha catering för varmrätten för att det är så smidigt med varmhållningen då. I vår festlokal finns bara en ugn och cateringföretagen har så bra värmeskåp så det kändes självklart.
    Ja det var ju en bra idé, att göra för-och efterrätt själv! Låter kanon.

Har köpt min brudklänning begagnad på Blocket, har hämtat den idag!! Det funkade kanonbra och den var JÄTTEFIN!!!
    Har ni andra köpt nya eller?
  • millemill

Jag kommer att "pimpa" min förlovningsring, sätta i en liten sten i den eller något liknande, eftersom jag inte är någon  smyckes-person annars känns det onödigt med två ringar. 

Ska önska mig en makeup-kurs i födelsedagspresent, och fixa det själv, håret vill jag ha ordnat av nån som kan! ;) Det är lyxen jag unnar mig!!

Klänning är redan inköpt på blocket, dricka köps i Tyskland, gästerna får dricka till maten, resten till självkostnadspris.
    Vi tänker ta en kuvert avg, men vi skriver i inbjudan att vi önskar detta istället för presenter. M2b köper sin kavaj på Vinåker outlet. Näbb-klänning ska jag be en väninna till min mamma sy, har blivit lovad ett mkt förmånligt pris! ;)

Funderar på att fixa för-och efterrätt själv, och betala för huvudrätten.

Lokal ska vi hyra där min m2b arbetar, så vi får ett bra pris.
    Och inbjudningskort och meny/festprogram ska jag själv fixa.

Är det någon som vet var man köper billigt papper???

Svar på tråden Någon mer än jag som kämpar med att hålla kostnaderna nere?