Inlägg från: mildamatilda |Visa alla inlägg
  • mildamatilda

Någon mer än jag som kämpar med att hålla kostnaderna nere?

Även vi kör budgetvarianten. Kommer att vara vid föräldrarnas sommarstuga i augusti. Vi ska vigas utomhus under nån slags björkportal. Sången står min bästa kompis för, min bror kompar till på gitarr. Prästen är en bekant till min syster.
    Festen har vi i ett partytält som vi ska köpa nu till veckan på Ö&B. 40 kvm för 2500:- Delar den kostnaden med mina föräldrar, de tyckte det kunde vara bra att ha, vi kan ju dessutom hyra ut det och få tillbaka lite pengar.

Eftersom stugan saknar el och rinnande vatten så blir det enkelt dukat med pappersdukar, papperstallrikar och plastglas. Tror det gick på ca 400:-

Stolar och bord har vi fått låna av pappas kompis som är mässarrangör, kostar ingenting.
    Maten - grillbuffé med kött från gris (föräldrarna har handlat detta), potatissallader (gör svärmor), olika sallader och röror kommer förstås att kosta lite. Tårtorna har jag fått flera frivilliga att göra, det blir ingen köpetårta iaf. Har inte försökt uppskatta kostnaden för mat, det får bli som det blir.

Alkohol - räknar med ca 2-3000:- på vin, öl och mousserande vin och så söker vi med ljus och lykta efter dunk av god kvalitet, dock ej hittat någon ;)

Vi kommer att bli ca 35 vuxna och 5-6 barn.

Min klänning är en kort, vit, enkel men lite romantisk sak, kostade 1000:- inkl en bolero ifall det blir lite sämre väder. Skorna, låga sandaletter, fyndade jag idag på Skopunkten, 99:- på rea. Jag som tänkte köpa nästan likadana på Scorett för närmare tusenlappen :)

Hår och make fixar jag själv, men kommer att lägga en slant på att få snygga naglar. (Arbetar inom vården, har kortkorta naglar). Bukett hade jag inte tänkt att ha, tycker det känns lite malplacerat att stå och hålla ett gäng blommor i handen, men håller på att ångra mej. Tror jag. Kanske fixar en egen bukett. Några kallor eller vita liljor kanske.

Kläder till mannen och barnen är ännu ej inköpt. Räknar med 2-3000 på det. Mannen kommer förmodligen att ha vit linneskjorta och ett par beiga byxor kanske...förslag på mannens klädsel mottages varmt!!

Jag vill inte ha två ringar, därför kommer vi att använda våra förlovningsringar i vitt guld. Kostnad för gravyr.

Ja det tillkommer säkert något mer men tror vi kommer att landa nånstans på 10 000:-

Svar på tråden Någon mer än jag som kämpar med att hålla kostnaderna nere?