Inlägg från: mathildajacobsson |Visa alla inlägg
  • mathildajacobsson

Någon mer än jag som kämpar med att hålla kostnaderna nere?

vi har ca 100 gäster bjudna och kommer landa mellan 20-30 000 i pengar vilket vi är väldigt nöjda med.

vi har ingen alkohol vilket självklart drar ner kostnaderna och min moster är kock så hon fíxar maten.
    när vi dessutom har alkoholfritt får man låna kyrkans församlingshem gratis vilket vi tyckte va helt perfekt, då är allt snyggt och fräscht och RENT!

vi har inte valt bort något vi velat ha, vi gör det vi tycker är snyggt, har en riktigt fotograf och fixar mitt hår själv med hjälp av mamma.

vi har valt fokusera på sånt vi vill ha, jag tex vill inte ha stenar i min ring för jag tycker det är snyggare utan, två helt släta ganska breda guldringar blir det för min del helt enkelt.

sen har vi en bllig blomsterhandel här som fixar blommor, sen dekorerar vi snyggt helt enkelt, mina syskon har gift sig med ungefär samma förutsättningar och då har det varit så snyggt, även utan både rosetter på stolen och stolsöverdrag.

men jag förstår att det är svårt att få till det med serveringspersonal och kökspersonal om man inte har dom kontakterna från vardagslivet.

så man kan få det snyggt med ikea, vika servetter istället för servettringar, billig ring, gratis lokal, ingen alkohol, acceptera det porslin som finns i festlokalen och så vidare.
    kan tillägga att vi dessutom lämnar in festhäften på tryckeri.

lycka tll med alla era bröllop

Svar på tråden Någon mer än jag som kämpar med att hålla kostnaderna nere?