• Bridezilla11

Min BM kommer ej få någon svensexa, jag ska på möhippa i helgen. Kan JAG överraska honom istället?

Min blivandes alla kompisar och släktingar bor 45 mil ifrån oss, och kommer alltså INTE att kunna få någon svensexa tyvärr! Jag själv ska på möhippa på Lördag (vi har barn så mamma var tvungen att berätta det för mig i förväg) Jag känner mig så otroligt splittrad. Skitkul att få en möhippa, men känner stor "sorg" för min blivandes skull.

Så nu har jag en tanke på om jag ska överraska honom med något istället. Kanske gå och bada privat bubbelpool på en relaxavdelning och sedan middag. Har ni några andra förslag man kan göra? =)

• Svar på tråden Min BM kommer ej få någon svensexa, jag ska på möhippa i helgen. Kan JAG överraska honom istället?
  • 2 0 1 2
    Bridezilla11 skrev 2011-07-13 23:01:33 följande:

Min blivandes alla kompisar och släktingar bor 45 mil ifrån oss, och kommer alltså INTE att kunna få någon svensexa tyvärr! Jag själv ska på möhippa på Lördag (vi har barn så mamma var tvungen att berätta det för mig i förväg) Jag känner mig så otroligt splittrad. Skitkul att få en möhippa, men känner stor "sorg" för min blivandes skull.

Så nu har jag en tanke på om jag ska överraska honom med något istället. Kanske gå och bada privat bubbelpool på en relaxavdelning och sedan middag. Har ni några andra förslag man kan göra? =)

Om de bor så långt bort borde man väl kunna lura iväg HONOM dit istället?
  • marimekko86

Jag tänkte också på det där...varför har inte hans vänner fixat så att han åker dit, till orten de befinner sig på och firar honom ordentligt...

Min blivande har de flesta av sina nära vänner i STHLM...vi bor i Umeå, alltså jäkligt långt borta. De har nyss tagit examen på sina utbildningar och flyttat för att göra karriär i storstan men de kommer alla åka hit upp och överraska min blivande med en hejdundrande svensexa....fick ett mejl idag av hans bästa vän och marsalk som bad om min blivandes arbetesschema...

Men vi är verkligen ett sånt gäng som skulle åka halva Sverige runt för att fira varandra. Vi bara gör sånt, tycker det är roligt och värt all möda.

Klart du kan överraska din blivande med något trevligt, men det blir ju inte en svensexa hur mycket du än försöker...hoppas han inte tar det för hårt...min blivande skulle då bli väldigt ledsen om ingen orkade styra upp en svensexa och åka några mil för hans skull...

• Bridezilla11

Nej gud, det är omöjligt. För det första jobbar han Måndag-Fredag, hans semester börjar efter bröllopet. Och dessa kommande helger har vi något att göra varje dag. Alltså köpa saker inför bröllopet osv. Saker som inte tar så många timmar, men som gör att han inte kan åka iväg.. =/

• 2 0 1 2
    Bridezilla11 skrev 2011-07-14 00:29:39 följande:
    Nej gud, det är omöjligt. För det första jobbar han Måndag-Fredag, hans semester börjar efter bröllopet. Och dessa kommande helger har vi något att göra varje dag. Alltså köpa saker inför bröllopet osv. Saker som inte tar så många timmar, men som gör att han inte kan åka iväg.. =/
    Låter som att ni är lite sent ute i planeringen? Går det inte att du shoppar ensam eller med en vän ett par dagar så hans vänner hinner slänga ihop en liten nödsexa då?
  • Bridezilla11

Men annars var det en bra idé :) Jag tror inte han är speciellt ledsen över det heller, det är nog jag som är det mest. Han tycker att svensexor och möhippor är onödiga (så även jag) Men jag tror mitt dåliga samvete kommer fram nu, bara för att jag får en möhippa trots att jag inte räknat med det.

• 2 0 1 2
    Bridezilla11 skrev 2011-07-14 00:32:13 följande:
    Men annars var det en bra idé :) Jag tror inte han är speciellt ledsen över det heller, det är nog jag som är det mest. Han tycker att svensexor och möhippor är onödiga (så även jag) Men jag tror mitt dåliga samvete kommer fram nu, bara för att jag får en möhippa trots att jag inte räknat med det.
    Ah okej. Men om han tycker det är onödigt är det ju inget du behöver känna att du bör "kompensera" för om det uteblir heller, ni kanske kan äta middag ute, gå på bio/göra vad ni gillar ändå utan att det ska vara något slags plåster på såren?
  • Bridezilla11
    2 0 1 2 skrev 2011-07-14 00:31:07 följande:
    Låter som att ni är lite sent ute i planeringen? Går det inte att du shoppar ensam eller med en vän ett par dagar så hans vänner hinner slänga ihop en liten nödsexa då?

Nä vi hade räknat med att ta allt i denna ordningen. Varför ska man köpa allt flera månader innan? :P

Äsch vi lämnar denna tråd nu. Tack för svaren :)

• Willowfield

Jag tycker absolut du kan göra ngt för honom, bara ni två :)
    Jag kommer inte att "få" ngn möhippa medans blivande skall iväg på svensexa..
    så personligen kan jag säga att jag skulle uppskatta om blivande gjorde ngt med mig :)
    Inget fel i det... 

• Lisa201109

Jag tycker oxå att det låter som en bra idé att hitta på något ni två!

Svar på tråden Min BM kommer ej få någon svensexa, jag ska på möhippa i helgen. Kan JAG överraska honom istället?