Inlägg från: ClaraH |Visa alla inlägg
  • ClaraH

Billigt GOTT mousserande?

Aste Cinzano är mycket sött och för mig helt odrickbart men det finns ju också många som gilla det vet jag. Det finns många bra, och Chapell Hill som någon nämner här är prisvärt och Delapierre tycker jag också är gott. Vi kommer att välja en prosecco som heter Prosecco dela Robinia. Torr men ändå med en viss sötma (men det kanske bara är jag som känner den ).

• ClaraH
    Smilla07 skrev 2011-07-15 11:39:49 följande:
    Vi kommer att köra Sesto Senso eller Millers Mile. Sesto är lite sötare men det är ju många som gillar när det är sött fast vi kanske bara ska tänka på oss själva och i så fall blir det nog Millers Mile. Chapel Hill är också riktigt gott men känns lite för mycket "vardag" för oss eftersom den är så billig så vi brukar köpa hem den i tid och otid

Jag är lite petig och den enda nackdelen med Millers Mile är att flaskan är rätt trist, finns det fler som mig som även kollar hur flaskan ser ut eller är det bara jag som tänker på det?

Drömmen är äkta champagne men tyvärr håller inte budgeten det
    Jo, jag håller med om att Chapel Hill är lite vardag, det är därför vi också väljer en annan till brudskålen. Den är bra men väldigt välkänd så många av gästerna kanske vill ha något annat. Nu pratar jag ju hela tiden om den torra, de har ju en söt också som passar bra till efterrätt och tårta, men till brudskål är det den torra som är bäst.
  • ClaraH
    kandersson174 skrev 2011-07-15 13:52:36 följande:
    Geisweiler Monopole är bra!
    Ja, den är bra, men den ligger ju på nästan en hundring så det kanske är lite högt i pris.
Svar på tråden Billigt GOTT mousserande?