• Fenomena88

Snittar som går att frysa

Ännu en matfråga från mig...

Jag har sett massa förslag här på bröllopstorget om snittar som går att frysa, nu hittar jag inga. Skulle ni kunna hjälpa mig med recept? Har för mig att några tips var att man skulle bre tex grönmögelost på smördeg som man sedan rullade ihop och gjorde bullar av och hade i ugn. Går dessa att frysa? Jag skulle vilja ha flera olika sorters snittar på bröllopet, men som sagt så måste de gå att förbereda.

Hoppas ni kan hjälpa mig! 

• Svar på tråden Snittar som går att frysa
  • Tinzi

åh.vill jag också veta *PUFFAR*

• Fenomena88

TACK!!! Skrattande
    Det var precis det receptet jag hade sett någongång som jag var ute efter! Ska kolla in den gamla tråden och kolla om det finns något där oxå!
    Åter igen, tack!! :) 

• Fenomena88

några dumma frågor;
    Kan man frysa grissini och ska de vara mjuka eller hårda när de är klara? 

• Malin106
    Fenomena88 skrev 2011-07-15 22:24:46 följande:
    några dumma frågor;
    Kan man frysa grissini och ska de vara mjuka eller hårda när de är klara?
    Grissini ska vara hårda när man äter dem, de kan göras i förväg och förvaras torrt. Lite som ostkex ska förvaras för att förbli krispiga. Har aldrig hört talas om att de kan frysas faktiskt, men jag kan ju ha missat något. Men den förvaringen jag skrev om har jag provat och i en tät burk, torrt har fungerat bra.
  • Fenomena88
    Malin106 skrev 2011-07-15 22:43:29 följande:
    Grissini ska vara hårda när man äter dem, de kan göras i förväg och förvaras torrt. Lite som ostkex ska förvaras för att förbli krispiga. Har aldrig hört talas om att de kan frysas faktiskt, men jag kan ju ha missat något. Men den förvaringen jag skrev om har jag provat och i en tät burk, torrt har fungerat bra.
    Ok, ungefär hur länge kan man förvara dem så?
  • fru i augusti

Hahaha! Jag la precis in samma fråga. Såg inte att denna tråd startades upp i morse!

PimPim83 skrev 2011-07-15 21:30:31 följande:
    Sådana här ost- och basilikahjärtan ska man kunna frysa in:

www.alltommat.se/recept/Osthjartan-7396
    Dom har jag gjort och dom blir kanongoda. Men lite torra och jag vet inte om jag gjorde fel, men receptet som ska bli 80 st hjärtan blev knappt hälften (!!) för mig.
Svar på tråden Snittar som går att frysa