Emblas Mamma skrev 2011-07-18 20:48:20 följande:
Mina rosor kostade 15kr/st inte 5kr/styck.
Hur gärna jag vill ha ett helt ekologiskt och bra bröllop så har vi faktiskt inte råd.
Jag förstår att allt inte är bra - men, jag köper vissa saker som är bra till bröllopet och adnra saker som är mindre bra. Jag försöker kompensera på andra sätt.
Jag har inte dåligt samvete alls.
Alla på BT är ju glada åt ordspråket "rätta munnen efter magsäcken" och det verkar som om det alltid finns någon som förespråkar att man bara måste göra si eller så lite då och då. Det gäller både ringar, fotograf, klänning osv, osv.
Jag förstår att man kan tycka det, men tyvärr så har inte alla råd med det. Man försöker ju ändå så gott man kan.
Blommor till kyrkan plockade vi dock i naturen! Likaså till ärebågen osv.
Det kändes hur bra som helst. Sen att jag köpte 20 billigare rosor för 300 har jag inte dåligt samvete för alls, det var bara bra för plånboken det.
Jag håller med. Vi kommer att behöva runt 200 rosor till borden och övrig dekoration. Det är helt orimligt att betala 20-25 kr st.
Jag köper varje fredag blommor till min blivande från en fantastik florist i Sumpan och ibland från NK. Dom håller ca en vecka och kostar ca 50 kr st. Så det klart att jag kan kvalitet och förstår mig på allt det där, en för bröllopet struntar jag fullständigt i det. Huvudsaken dom är fina en dag!