Blivande fru Swärdh skrev 2011-07-18 22:30:48 följande:
Passionsblomman, tror du har missuppfattat tråden. Tråden handlar inte om att få en etik och moral predikan, om fördomar mot torgare, svarthandel, villkor om man köper ruttna blommor och allt annat man inte orkat läsa i dina långa inlägg. TS fråga löd kort och gott "Har ni erfarenhet av rosor och blommor från Hötorget? Hur mycket har ni fått betala..???"
Du har sagt ditt och alla fattar vad du menar utan att behöver repetera om allt igen. Du tar detta för personligt för att florist är din bransch, det är inte personligt. Tårtsmulan har sagt vad hon tänker göra på lördag, låt henne va.
Men varför skulle det inte vara ok att prata runt ämnet? Skulle ju bli ganska ointressant om alla rådar bara var raka svar av typen "jag betalade 19 kr/st, jag betalade 16 kr/st, jag betalade 22 kr/st".. Det kan ju faktiskt vara intressant att veta om någon köpt hos florist och fick kraftig rabatt just för att denne beställde 200 rosor. Priset på rosor skiljer ju dessutom enormt beroende på storlek och kvalité på rosen och säsong. T ex sålde floristen sär jag köpte blommor buntar med 10 rosor för 69:- medan den jumbostorlek som jag köpte kostade 20 kr/st. Alltså kan det nog rent generellt vara svårt att jämföra priser rakt av.