Inlägg från: Blivande fru Swärdh |Visa alla inlägg
  • Blivande fru Swärdh

Erfarenhet av rosor från Hötorget?

Vi var på torget i Slussen och köpte rosor till hela lokalen, min bukett och tärnornas bukett. Allt gick på 300:-
    Min brudbukett höll ytterligare 3 dagar efter festen. :)

• Blivande fru Swärdh

Så här såg min bukett ut (som min syster gjorde).
    Rosorna kostade  3 eller 4 dussin för 100:-, kommer inte riktigt ihåg. Vi köpte både gula och rosa rosor.
    Pionerna kostade 25:- per paket (tror det kanske var 8 st i varje)
    Och dem vita små vita blommorna kostade 5:-/st. (Total blackout på vad dem heter haha)
    Gifte mig i lördags kl.15.30 och vi köpte blommorna kl.10 på morgonen.

• Blivande fru Swärdh

Tycker det låter som en bra plan!
    Jag kunde inte brytt mig mindre om ifall blommorna höll dagen efter men min bukett höll upp till 3 dagar efter bröllopet. Lycka till! :)

• Blivande fru Swärdh

Ta det lugnt passionsblomman. Det är inte din uppgift att övertyga någon om att inte köpa på torget. Alla gör som dem vill. Man prioriterar olika. Blommor är inte alltid en nr 1 prio för alla. Det framstår tydligt att dem som köpt sina på närmaste torg (inkl. jag) varit jättenöjda så det är dessutom inget fel att vara "lågprisfrälst".
    Vad gäller blommorna tycker jag bara det är extra smart att vara lågprisfrälst för blommor är bara en tillfällig vara. Tycker Tårtsmulans plan är jättebra!

• Blivande fru Swärdh

Passionsblomman, tror du har missuppfattat tråden. Tråden handlar inte om att få en etik och moral predikan, om fördomar mot torgare, svarthandel, villkor om man köper ruttna blommor och allt annat man inte orkat läsa i dina långa inlägg. TS fråga löd kort och gott "Har ni erfarenhet av rosor och blommor från Hötorget? Hur mycket har ni fått betala..???"
    Du har sagt ditt och alla fattar vad du menar utan att behöver repetera om allt igen. Du tar detta för personligt för att florist är din bransch, det är inte personligt. Tårtsmulan har sagt vad hon tänker göra på lördag, låt henne va.

Svar på tråden Erfarenhet av rosor från Hötorget?