Inlägg från: Sandrina |Visa alla inlägg
  • Sandrina

Erfarenhet av rosor från Hötorget?

passionsblomman skrev 2011-07-16 00:37:46 följande:
    Men tala med din florist om det då, och säg att du skulle behöva hitta en ros för det priset. Vem vet vad de kan erbjuda? På sommaren ligger inte blommor lika högt som de gör på vintern, så det är inte alls säkert att det är omöjligt. Men jag vidhåller MED erfarenhet från torget och branschen i övrigt att du bör vända dig till en firma där du åtminstone får riktiga kvitton och nöjd-kundgarati. De flesta torgare kör inte på det. Och som sagt, jag har bra koll på vad det är de köper in. Det är inte samma kvalité. Men visst, det hoppar säkert in någon som berättar att hon köpte på torget och att det blev så bra SÅ. Och det var ju tur för henne då. Det kan precis lika gärna rasa. Den risken får du lov att vara beredd att ta. Så är det bara.
    Jag tror en florist kan hjälpa dig utan att du behöver tulla på kvalitén. men kom ihåg att prata om hela buntar och att de inte ska tas isär, och kolla vad de då kan göra för dig. Jag hade kunnat ordna det när jag jobbade det vet jag. Och då jobbade jag ändå i storstan.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Ja, jag har köpt rosor på höstorget, dock inte till mitt bröllop, och dom var jättefina, billiga och stod sig en hel vecka.
    Givetvis är chansen säkert större att du får bättre blommor hos en florist.
    MEN, jag har en vän som hämtade sin brudbukett från sin florist där vissa blommor redan börjat vissna,
    Så någon garanti kan man aldrig få, oavsett vart du köper dina blommor.

Du kan lika gärna ha tur med blommor från Hötorget som otur med blommor från en florist eller tvärt om.
Svar på tråden Erfarenhet av rosor från Hötorget?