Inlägg från: snart Peters fru |Visa alla inlägg
  • snart Peters fru

Otur att binda sin egen bukett???

Har för mig att jag hört att det betyder otur att binda sin egen bukett, stämmer det?

Är igentligen inte speciellt skrockfull så jag vet inte riktigt om det spelar någon roll......

• Svar på tråden Otur att binda sin egen bukett???
  • snart Peters fru

Varför måste det finnas så mycket skrick iom bröllop??? Flört

• snart Peters fru
    passionsblomman skrev 2011-07-16 11:06:54 följande:
    Jo, det är ett vedertaget skrock. Jag tror faktiskt att många sådan där saker har uppkommit för att helt enkelt få bruden bort ifrån en massa sysslor. Om det betyder otur att hon bakar sin egen tårta, syr sin egen klänning, binder sin egen bukett osv så kanske man har större chans att få se henne strålande glad och någorlunda utvilad på bröllopsdagen. Istället för att kvällen innan behöva skrapa ihop ett nervöst vrak från golvet så att säga.
    De allra flesta brudar är ganska optimistiska i fråga om vad de tror att de alldeles själva ska hinna med. 
    Att binda en brudbukett tar ganska lång tid i anspråk. Då menar jag inte bara själva knytandet, utan allt material som ska hämtas/plockas, förberedas,och sorteras,varuvård, städningen och alltihop. Blommor är en skräpig historia att jobba med. De flesta florister binder inte sin egen. Man lämnar uppgiften till en kollega man litar på....
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Kanske himla bra att det är så i dom avseendena Flört
    Jag är allt annat än en s.k bridezilla (menar inte att det är dåligt eller att vara nedlåtande mot dom som är det) och vill ha allt väldigt enkelt.
    Tycker därför det kunde vara lite kul att göra min o tärnornas buketter. Till saken hör att jag är utbildad florist men jobbar inte med det idag. Så tekniken o allt runtomkring finns ju redan där. Har dessutom fastnat för en väldigt enkel bukett som inte skulle ta mig alls lång tid att göra.
    MEN hade jag inte kunnat hade inte ens haft i tanke att göra den själv och speciellt inte i hållare!
    Är du florist? Har sett lite inlägg från dig o det låter lite som du vet vad du pratar om!
  • snart Peters fru
    Kattpoet skrev 2011-07-16 11:18:29 följande:
    Dessutom ska ju karl  ge en brud buketten vid   kyrk trappen...

Fast jag kommer gå in med min pappa annars tycker jag det är en jätte fin tanke!!!
  • snart Peters fru
    passionsblomman skrev 2011-07-16 11:30:40 följande:
    Jamen om du känner att du har pejl på läget, så är det väl bara att skita i skrocket? Jag skulle inte bry mig ett dugg om just det. Skulle gärna ha en myrtenkrona också och tror inte jag skulle falla död ner på altargången bara för att jag inte är oskuld. Det finns ju rätt makabert skrock menar jag...

Jo, jag är florist, fast just nu är jag under omskolning. Knän och axlar säger ifrån och vill inte bära fler hinkar,vaser och blombackar. Inga fler jordsäckar eller stendito heller tror jag det kan bli. (Du vet det så pyssliga och gulliga floristjobbet...)Det är trist, för jag gillar den floristiska delen av jobbet väldigt mycket.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Jo det är ju det jag har... Fast jag har aldrig haft panik så jag går mest runt och undrar VAD jag har glömt! Men å andra sidan har vi gjort det lätt för oss och vi båda är väldigt enkla så för mycket skulle liksom inte vara VI.
    Det stora och jobbiga vi har kvar är bordsplaceringen och den måste ju vara klar när det är dax att binda buketten

Jo det har man fått höra måna gånger, att det inte är tungt att stå o sälja blommor en hel dag! Då önskar man att få byta plats en dag så dom får se allt annat också!
    Har ju som sagt inte jobbat på ett tag men har fått äran att göra vänners brudbuketter genom åren vilket har varit så himla kul, den delen med yrket älskar jag ju! Trist att det inte funkar för dig längre!

När är det dax för dig att gifta dig? Binder du din egen?
  • snart Peters fru
    hjgs skrev 2011-07-16 11:46:01 följande:
    när jag sa till en flortist att jag ville göra den själv så sa hon att det betydde otur, men ja menar går det åt h*lvete så gör det det ändå, det hänger knappast på att jag tagit mina kallor och satt bandet runt själv
    Ja det var kloka och väldigt sanna ord!  Tungan ute
Svar på tråden Otur att binda sin egen bukett???