Att inte svara på OSA = att inte tacka ja?!
Vi hade en sådan som inte svarat ännu en månad efter OSA. BM smsade honom och sa att han måste lämna svar. Han svarade att han inte visste för han kanske skulle vara i Tyskland då. "När är VIP-osa då?", skrev han. Jag började nästan skratta, nästan. Han var långt ifrån självklar och BM slogs för att få honom med på gästlistan. Bm svarade att VIP-osat var för en månad sedan. Att han måste lämna besked snarast. Vi hörde inget. Pratade senare med en annan som är kompis med honom. Enligt den killen var det inte alls säkert att killen ifråga skulle vara i Tyskland. Han var mest i en period i livet där han inte kan svara ja eller nej förrän samma dag. Han sa tydligen kanske till precis allt. Känns ju som att han är på dagisnivå då, som inte förstår att det inte funkar så med bröllopsinbjudan. BM och jag pratade om det. Han skickade ett sms till till killen att han måste svara innan midnatt annars räknas det som att han tackat nej (detta var några veckor efter första smset). Vi hörde inget.
Killen i fråga pratade med gemensamma kompisen nyss (drygt tre veckor innan bröllopet) och påstod att han inte fått något sms. När vi hörde det konstaterade vi bara att vi har skickat det och antagligen känner han sig dum över situationen, och oavsett om det kom fram eller inte så har man inte tackat ja när det är tre veckor kvar, ja då är man inte välkommen. Tycker bara så synd om BM som verkligen slogs för att få in killen i gästlistan och att han nu beter sig som ett svin typ.
Hade faktiskt en till som inte svarat på Osa. Vi smsade den och fick svaret på en gång "Oj, förlåt! Självklart kommer jag! Måste missat att osa. Har tom bokat resan, så jag kommer definitivt!".
Hm, hjälpte detta något?