• ClaraH

Att inte svara på OSA = att inte tacka ja?!

Vi hade ca 5 personer som vi inte fått var av när osa gått ut. Dem ringde vi, jag tycker att man ska ta sånt på telefon så att det inte blir något missförstånd med sms eller mail. Det kan ju också vara så att de inte fått inbjudan. Jag skulle aldrig våga räkna bort några för att jag inte fått svar. Tänk om de har svarat på sms eller brev och det inte kommit fram och så står man där på bröllopsdagen med ett par som varken har mat eller platser.

• ClaraH
    Guffi skrev 2011-07-18 22:43:22 följande:
    Jag funderar på att skicka med "svarsformulär"..Frågan är dock om vi ska stå för portot eller om gästerna kan tänka sig att avvara 6kr för ett frimärke. På så vis förtydligar vi ju att vi vill ha ett svar oavsett om de kommer eller ej..

Ni som använder er av hemsida och OSA-funktion där.. Vad är det då för hemsida ni har? Verkar ju också vara ett himla bra alternativ. Glad

VI har mest släkt och nära vänner som blir bjudna så är det några som inte lämnar besked så kommer vi nog inte ha några problem med att ringa runt och fråga..
    Jag gjorde en hemsida på www.weebly.com, där lade jag en flik med osa och där en länk till ett "e-postformulär". Så hos oss kunde man antingen ringa eller svara på hemsidan. Om de fyller i foruläret så kommer det automatiskt till sin mailbox. Jag hade en annan hemsideleverantör först, men weebly var mycket bättre och enklare.
Svar på tråden Att inte svara på OSA = att inte tacka ja?!