Inlägg från: fru i augusti |Visa alla inlägg
  • fru i augusti

Hur länge har man egentligen brudbuketten?

Jag velar fram och tillbaka kring om jag ska ha en brudbukett eller inte. Vi kommer döpa vår son innan vi gifter oss. Vigseln blir en överraskning för dom flesta och jag kommer inte ha brudbuketten i handen när vi går in. Vi kan ordna så att jag får buketten när det är dags för vigseln. Men hur länge har jag då brudbuketten? Håller man i den tills det är dags att sätta på ringen? Och sen tar den igen när man ska gå ut?

• Svar på tråden Hur länge har man egentligen brudbuketten?
  • fru i augusti

Jag vill främst ha en brudbukett för att lyfta fotona lite Passionsblomma: Så sant att man har buketten för flera dagar framåt också. Och det var en bra ide att ge floristen ganska fria händer. Terrormorsan: Vad roligt! Blir ert bröllop också en överraskning?

• fru i augusti

EllaBella: Vilken jättefin bukett!

Vott skrev 2011-07-17 09:48:12 följande:
    Först och främst får man förstås göra som man vill. Jag gissar att du inte kommer ha någon traditionell brudklänning eftersom att det är en överraskning. Då tänker jag att buketten gör att du ser mer "brudig" ut och att det känns mer bröllop, men jag vet inte det kankse inte är viktigt för dig. 

För mig är blommor väldigt viktigt så jag förstår inte folk som väljer bort det över huvud taget. =P
     Jag kommer att ha en vit klänning, men en lite kortare variant. Men klart jag vill känna mig lite mer brudig Glad, jag kommer ju inte ha slöja eller så och då kanske buketten förhöjer "brudaktigheten" Skrattande.

Visst är det så att blommorna är olika viktiga för oss alla. Vi berättade för min mamma att vi kommer gifta oss och buketten var det ALLRA första hon började prata om! Hon blev helt stum när jag sa att jag inte visste om jag ville ha någon.
  • fru i augusti

Passionsblomma: Det här ska jag be m2b läsa

Svar på tråden Hur länge har man egentligen brudbuketten?