Inlägg från: Biscuit |Visa alla inlägg
  • Biscuit

ser dukningen tom ut?

Har precis provdukat och är nu lite orolig för att det ska se tomt ut. Vad tror ni, det blir ju lite annorlunda när det är flera brevid varandra men ändå.

• Svar på tråden ser dukningen tom ut?
  • Biscuit

Åh va trött jag blir på denna sajt ibland, lyckas inte ladda upp någon bild.

• Biscuit

Tack alla, köksbordet hemma är ju lite bredare än långborden men som ändå är 80 breda så det är inte jättestor skillnad. Funderade på om jag skulle klippa ut lite pappersfjärillar och sätta på några av glasen men är rädd att det kommer se lite väl puttinuttigt ut. Hmm, den får nog stå tills det är dags för middag så får jag fundera.

Har iaf testat att ställa blommorna i kylen över natten och det verkar funka så då kan vi fixa allt dagen innan så får serveringspersonalen ställa ut dem vilket känns skönt. inget kontrollfreak här inte =)

• Biscuit
    Nudax skrev 2011-07-18 12:09:48 följande:
    Tyckte det var supersnyggt! =D Vad är det för "ljus" du har där? Ser inte ut som ett vanligt utan kanske ett elektriskt?

Tror att det är bilden som gör att det ser lite starkt ut. Det är IKEA´s med ett blockljus i. Lite modifierad dock, tycker att det ser uts om en hushållspappershållare som den är. :)

KÅRABODA Lykta för ljus i metallkopp Höjd: 28 cm

• Biscuit
    passionsblomman skrev 2011-07-19 17:05:11 följande:
    Vad gäller blommorna, så ska du absolut inte ha orkidéer i kylen!!! Det är tropiska växter som aldrig ska ha under 14 grader. Arrangemange är inga som helst problem att ni sätter ut kvällen innan, samtidigt som resten av dukningen. se bara till att ni vattnar på oasisen så skålen/fatet är fyllt med vatten. Ett enkelt sätt att göra det efter att man placerat ut dekorationerna (om man har låga skålar och då lätt spiller) är att ta en sådan där vattenflaska med en liten gummipip som man sedan kan trycka ut vatten i liten stråle med.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Ähh de verkar ha klart sig fint, gjorde detta i lördags och den håller sig fortfarande. =) Behöver vi inte ställa dem i kylen så är ju det bara bra, vi gifter oss dock 20:e augusti så risken är att det är dövarmt i orangeriet där vi ska vara. Men vi får se. Tack för tipset dock!
  • Biscuit

Nä tyvärr, jag har bara 1 duk så det blir vanliga vita linnedukar istället. Men jag tror att det funkar. Älskar också den duken.

Svar på tråden ser dukningen tom ut?