• Topsy

Näbbklänning 12 år???

Någon vänlig själ som vet var jag får tag på en näbbklänning till en 12-åring som är på gång att få aningen liten byst,,lång eller kort spelar ingen roll.Vi bor i Sthlm.
    Näbbklänningar verkar bara finnas till 8-åringar eller vuxna....

• Svar på tråden Näbbklänning 12 år???
  • Chicita

Måste det vara en "näbbklänning" ?
    En finklänning / tärnklänning borde väl funka lika bra om hon är så gammal som 12 år Glad

Några klänningar från Haléns
    KlänningKlänningKlänning

• Topsy

Tack Chicita!
    Du bekräftade den tanke jag har haft i bakhuvudet, men ibland måste liksom någon säga det till en ocksåSkäms

• Chicita
    Topsy skrev 2011-07-19 08:24:02 följande:

Tack Chicita!
    Du bekräftade den tanke jag har haft i bakhuvudet, men ibland måste liksom någon säga det till en ocksåSkäms

Känner igen det där.
    Man ser inte skogen för bara träd ibland. Så himla lätt att fastna i en tankebana...
  • Happy72

finns riktigt fina på KappAhl, både söta och lite tuffare....köpte till min 7 åring där för 299:- och då var det svårt att hitta något som inte var så "vuxet". Lycka till!!!

• blivandefruAson

Jag måste bara lufta detta, jag tycker att det är vidriga bilder när man tittar på näbbklänningar eller tärnklänningar (och då tänker jag för barn). Barnet står utsmyckade som en brud, och ska se sådär romantisk och sminkad ut.
    Vidrigt vidrigt vidrigt.
    Alla vet väl att den där vita/rosa/beiga/guldceriserosablommiga klänningen kommer skava, bli smutsig, trasig, få matspill på sig etc.
    En brudnäbb ska  inte vara sminkad, inte ha en brudklänning i miniformat på sig. Barn ska tillåtas vara barn. Och jag blir förskräckt över alla dessa romantiska femåringar som kråmar sig och posar för kameran.

• Chicita

Så här ska mina näbbar se ut...
    Klänningen är inte riktigt klar än, dom ska ha samma silver/grå band nertill på klänningen som det är i midjan nu (det i midjan är löst som ett skärp). Synd nog så glömde jag ta kort på ryggen...
    I ryggen är det snörning med matchande rosa sidenband som tyget i ärmarna
    2011-07-15 11.56.15.jpg

• Mariamilena80
    blivandefruAson skrev 2011-07-19 09:15:31 följande:
    Jag måste bara lufta detta, jag tycker att det är vidriga bilder när man tittar på näbbklänningar eller tärnklänningar (och då tänker jag för barn). Barnet står utsmyckade som en brud, och ska se sådär romantisk och sminkad ut.
    Vidrigt vidrigt vidrigt.
    Alla vet väl att den där vita/rosa/beiga/guldceriserosablommiga klänningen kommer skava, bli smutsig, trasig, få matspill på sig etc.
    En brudnäbb ska  inte vara sminkad, inte ha en brudklänning i miniformat på sig. Barn ska tillåtas vara barn. Och jag blir förskräckt över alla dessa romantiska femåringar som kråmar sig och posar för kameran.
    Det är väll inge konstigt att man vill vara lika fin som Mamma???
    Självklart finns det gränser och dem sätter man som förälder och lite i samråd med barnen.
    Det handlar om en dag, en speciell dag!
  • Topsy

Tack för alla ideér och inlägg.
    Naturligtvis skall hon ha en fräsch/tuff/vacker/söt klänning,och den skall inte på något vis påminna om en brudklänning, den bär ju faktiskt jagFlört.Och jag håller med om att näbbar/tärnor ibland påminner mer om en brud än vad själva bruden gör.En 12-årig modetjej med bra smak,så jag har bara fått bekräftat att vi inte behöver köra den sockersöta stilen,utan en mix av alltSkrattande.

• Chicita
    Vidrigt vidrigt vidrigt.
    Mina näbbar kommer inte sminkas, och dom har själva valt modell och färg på sina klänningar.
    Dom ville vara "princessor". Och det får dom så gärna så.
    Att klänningarna blir smutsiga av lek och mat är en självklarhet för mig. Det kommer till och med finnas vattenfärger och annat kladdigt att sysselsätta sig med. Men inga förkläden.
    Det räcker att klänningen är fin under vigselakten i kyrkan. Vad som händer senare struntar jag fullkomligt i. Vill dom bada i färglådan med klänningen på - så varsegoda...
    Senare på kvällen så blir det nog ombyte till nattlinne dessutom
  • izredam
    Vidrigt vidrigt vidrigt.
    Våra näbbar kommer nog att vilja ha sånna klänningar är jag rädd - men jag tror inte att jag tycker att de ska ha dem på festen sen utan då ska barn ha lekvänliga kläder!
Svar på tråden Näbbklänning 12 år???