• tout lamour lamour

Fler som tänker göra egen vegetarisk buffé?

Hej!
    Jag och sambon ska gifta oss i juli nästa sommar, men jag försöker planera så mycket som möjligt så tidigt som möjligt, så jag har redan börjat fundera på maten. Vi planerar att laga all mat själva och det blir vegetarisk buffé då vi själva är vegetarianer. Det skulle vara roligt att bolla recept och idéer med andra som har/planerar att göra samma sorts mat! Om det finns någon?

• Svar på tråden Fler som tänker göra egen vegetarisk buffé?
  • Fröken 25

Vi ska gifta oss nu den 13 augusti och har förvisso ingen buffé men väl en trerätters meny som är helt vegetarisk! Det kommer att serveras vegetariska snittar till oss veggisar i form av västerbottenpaj med tångcaviarcreme, croustader med olika fyllningar, smördegssnurror med cantadouost, och tunnbrödsklämma med vegetarisk rökt bacon mm samt chokladdoppade jordgubbar. Till förrätt serveras tryffelskummad kantarellsoppa med färskost och krutong. Till varmrätt serveras en tallrik bestående av grillad halloumi, tzayspett, squashpiccata, tryffelkryddad blomkålcreme, potatisbakelse, sallad med sockerärtor och saffransaioli. Efter det erbjuds tryfflar. Sedan kaffe avec och bröllopstårta. Till nattugglorna serveras lite senare ostbricka med fyra sorters ostar, kex, frukt, grönsaker och marmelad. Allt detta vegetariskt!

• Kattpoet

Jag  ser alltid till att  om det finns vegitarianer eller veganer  på mina fester så har de lika stort utbud på smarrig mat som köttisarna.

Jag tycker att alla ska kunna trivas på mina fester.  

Jag skulle haft vegitarisk  i juni på löftes förnyelsen  men tyvärr  kunde inte  min vän komma hit pga  flygbiljetts problem.

Men om  person hade kommit hade det funnits   Falafel,   Zuchinni biffar,  färskost bollar rullade i rostade nötter förutom  fransk risallad, oliver, yoghurt sås och  tomat relish. 

Svar på tråden Fler som tänker göra egen vegetarisk buffé?