• liley

Passar denna alliansring med förlovningsringen?

Jag har en solitär förlovningsring i platina med en 0,33 karats briljantslipad diamant. Nu letar jag efter en alliansring som ska passa till. Blev mycket förtjust i denna (se nedan) som är i vitt guld med 7 st prinsesslipade diamanter 0,4 karat. Men blir det för "kantigt" till min förlovningsring som har en mjukare form? Funderar även på någon alliansring med nedsänkta briljantslipade diamanter. Vad tycker ni? Kom gärna med förslag!

T.v. Ringarna tillsammans. T.h. Alliansringen
  • Svar på tråden Passar denna alliansring med förlovningsringen?
  • Picnick i det gröna

Jättesnygga ringar, båda två!
    Smaken är som baken, såklart. Men jag själv tycker att det inte riktigt passar ihop. Vet inte om det skulle se bättre ut om de bytte plats? Obestämd Att ha alliansringen innerst? Hmm..

• Future Mrs S

Jag personligen tycker inte riktigt att dom passar ihop men jag tycker absolut inte att det är fult, tror dock du kan hitta något bättre.. ;) 
    Något rundare hade jag föredragit..  

• AmeMarc

Jag tycker att de är fina båda två och tycker visst att du kan ha dem tillsammans.

• liley

Roligt att ni tycker att ringarna är fina. Vi känner en guldsmed som ev. kan göra en liknande alliansring åt oss, men kanske mjuka upp formen lite. Har ni förslag på någon annan ring som kunde passa bättre om ni inte gillar denna kombination?

• Caribbean wedding

Väldigt snygga ringar båda två, men det passar inte riktigt med gapet mellan ringarna. Skulle rekommendera att du testade en ring som denna som är anpassad för just att matcha med solitärringar där det går in lite innan du bestämmer dig helt.

http://www.guldfynd.se/page.jsp?node=170&articleNo=0373308&attributeType_4=&attributeType_2=&attributeType_1=445&productType=1&priceRange=&&step=4&articleNo=&articlesPerStep=8&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E

• liley
    Caribbean wedding skrev 2011-07-18 20:30:11 följande:

Väldigt snygga ringar båda två, men det passar inte riktigt med gapet mellan ringarna. Skulle rekommendera att du testade en ring som denna som är anpassad för just att matcha med solitärringar där det går in lite innan du bestämmer dig helt.

www.guldfynd.se/page.jsp?node=170&articleNo=0...

Ja, det blir ett sådant litet glapp mellan ringarn pga formen på min förlovningsring. Kanske är det därför det inte matchar så bra... Är inte helt förtjust i de där "kurviga" ringarna, men det kan kanske vara värt att testa ihop. Tack för tipset!

• mamma56

Jättesnyggt ihop!!! Klassiskt och elegant.

• majflicka

Mkt fin förlovningsring! Tycker om klassiska ringar ;)

Jag tycker nog som några ovan att de inte riktigt passar ihop, alliansringen är för kantig. Finns ju absolut alliansringar med "rundare" utseende dock så fortsätt prova! Fin kombination du tänkt dig!

• Chicita

Om det känns rätt för dig så kör på.
    Jag kan hålla med om att en lite rundare ring kanske skulle passa bättre. Men jag har sett "konstigare" kombinationer än din utan att för den delen egentligen tycka att det är något "fel"...
    Ringarna berättar en historia. Och så länge det är din historia så spelar det ingen roll hur dom ser ut eller passar ihop.

Inte pratade man så mycket om passform och matchning när det för det mesta var ärvda ringar som gällde Glad

• Topsy

Jätte vackra ringar båda två.Följ ditt hjärta och välj kombinationen som DU tycker om.
    Det hörs att du tycker om dessa två och då ska du ta dom.Kantigt eller ej,,ja det känner
    bara du själv.Det är trots allt du som ska bära ringarna.
    Personligen skulle jag aldrig fråga vad andra tycker,utan bara gå på mitt eget tycke och smakFlört

Svar på tråden Passar denna alliansring med förlovningsringen?