2011 skrev 2011-07-20 13:40:07 följande:
Du vill inte anlita någon på plats. Har han några släktingar där som kan hjälpa till. Att anordna en stor fäst utan att ha någon som kan prata med leverantörer är väldigt svårt. Det kan också bli vissa problem med kulturkrockar (De kanske inte har samma känsla för punktlighet som svenskar har). Jag hade som tur var svärföräldrarna på plats i landet så de kunde hjälpa till med det mesta.
Tack så mycket för ditt svar!
Visst har han familj och släktingar där, men jag känner att jag inte vill lämpa över massa (även om jag vet att de med glädje skulle hjälpa till) Vi tar mycket både kläder och annat från USA, och jag funderar på om man skicka det direkt dit.. Så slipper man betala så mycket extra på flyget.
Hehehehe.. nej, det här med tid tror jag nästan inte det finns något land som är så noga med som Sverige.
Jag får kanske be "gubben" fråga nån i familjen om de kan kolla upp hur långt innan vi behöver beställa dricka och matvaror osv... Samt hur mycket de brukar räkna med i åtgång. Annars vill vi inte att de ska veta allt för mycket om upplägg osv innan. Men detta är ju väldigt spännande för mig eftersom det kommer vara väldigt annorlunda även om vi har vår prägel. Det är nog lite det som skrämmer mig. Jag gillar att ha 110% koll på allt.. hehehe
Vi kommer åka ner några veckor i förväg för att fixa med det sista =)
Vad skönt för er att ni hade svärföräldrarna!
Riktigt vackert hade ni det!!
Man har ju inte inbjudningar så som i Sverige där, men verkar det oartigt om vi Skickar till dem som vi kommer bjuda med i alla fall?? (Tänkte när vi nu inte kommer skicka till alla...)