• 2011

Någon mer som ska eller har gift sig utomlands?

Du vill inte anlita någon på plats. Har han några släktingar där som kan hjälpa till. Att anordna en stor fäst utan att ha någon som kan prata med leverantörer är väldigt svårt. Det kan också bli vissa problem med kulturkrockar (De kanske inte har samma känsla för punktlighet som svenskar har). Jag hade som tur var svärföräldrarna på plats i landet så de kunde hjälpa till med det mesta.

• 2011

Svår det där med inbjudningar när det skiljer sig så mycket kulturellt. Kanske ni kan skicka inbjudningar till de som förväntar sig att få det (Svenskar), men inte till de som bor i Cameroon?
    Det låter bra att ni kommer att vara där några veckor innan för att styra upp det sista, annars skulle det nog vara lite väl svårt. Jag skulle göra en check-lista på allt som behöver göras så att ni kan kontrollera att ni ordnat allt och så att ni kan kontrollera att allt verkar vara på plats när ni åker dit. Prata gärna med någon från Cameroon om listan. Det kan finnas saker som man som svensk inte tänker på eller ens vet om.
    Innan jag gifte mig kunde jag inte föreställa mig att det skulle vara så mycket att göra/planera inför ett bröllop.

Svar på tråden Någon mer som ska eller har gift sig utomlands?