• Fremm

Hur breda blir era ringar ihop?

Vilken bra tråd, jag har nämligen oxå funderat lite över bredden... ni ser ju min förlovningsring i min avatar...

Vi har 7 mm breda förlovningsringar, flaka släta men med våra respektive namn instansade på utsidan, de är i vitguld, så här i efterhand hade ju mannen kunnat ha en bredare ring eller jag en smalare och inte lika eftersom det bara är jag som kommer ha en vigselring oxå. Han har den i sitt arbete som vvsare så den har blivit rejält repig så även här kunde man ju varit klokare och valt ett hårdare material åtminstone till hans ring men samtidigt känns det fint att den är så använd och att han kan ha den i jobbet. Vi ville inte ha det så som min pappa att han bara tog på sig sin ring till fint, men så får det ju inte innebära någon fara i yrket att ha den på sig...

Eftersom ringen är rätt tjock oxå så kändes det lite ovant i början men efter bara någon vecka så hade man vant sig och nu sitter den så fint på fingren. Till det har vi tänkt att jag ska ha en 3mm bred ring med brillanter på sidorna och en rund stor i mitten som går lite över förlovningsringen likt Lillis82 fast min blir rund då. Tror det kommer bli jättefint men skulle nog inte velat ha bredare än totalt 10 mm, det är nog max för mig och mina fingrar som jag upplever som rätt långa och rätt smala ändå. :)

Kul att läsa hur ni andra valt och tänkt! :)

• Fremm

10 mm, förlovningsringen är 7 mm och vigselringen 3 mm. Höjden är 1,3 mm. Från början kändes förlovningsringen lite men efter någon vecka så hade jag vant mig... nu kan jag aldrig ta av mig dem... då det känns som om något saknas.
Svar på tråden Hur breda blir era ringar ihop?