• Jm22

Är detta ett bra Frieri? Behöver hjälp! =)

Jag planerar att fria till min sambo inom en vecka. Ringar har jag beställt och provat ut utan hennes vetskap. Vi har pratat om att gifta oss under en längre tid men jag har tagit lite avstånd från dessa diskussioner den senaste månaden för att hon ska bli än mer överraskad när jag väl friar =) 

Börjar bli smått stressad ObestämdJag vill inte fria på någon resturang eller dylikt. Vill att det bara ska vara vi 2 när jag går ner på knä inför henne =)  Vill verkligen göra detta till en oförglömlig och välplanerad dag. 

Har en skiss: (Vad tycker ni?)
    Jag låtsas att jag måste hoppa in och jobba en dag extra med kort varsel (detta ger mig lite tid att arrangera) för att strax därefter komma hem och hämta henne och säga att vi ska åka någonstans, vi åker till Grand hotell och avnjuter en frukost tillsammans. Efter frukost så blir det massage/spa på hotellet för oss båda. Efter det har jag tänkt att vi ska åka ut till en vacker plats vid havet för att bada/picknicka. Under tiden vi är iväg så gör min granne fint hemma med massor tända ljus, rosor, champagne, choklad, jordgubbar och hennes favoritmusik. Väl hemma kommer jag att fria till henne Skrattande.

På kvällen är bord bokat på resturangen vi åt på första gången vi träffades för att fira.

Hade planer på att göra själva frieriet i naturen men är rädd för att yttre omständigheter ska förstöra. Är det tråkigt att frieriet sker i hemmet?

Vad tror ni om detta? Förslag på ändringar? Tacksam för alla svar. Tror det blir av på Tisdag för min granne reser bort dragen efter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-21 00:02
    Självklart ska det vara en glad gubbe och ingen ledsen på rubriken :D

• Svar på tråden Är detta ett bra Frieri? Behöver hjälp! =)
  • Jm22

Tack för era svar. Det blir hotellfrukost, sen ut till en herrgård för spa samt massage + lunch. Efter det väntar överaskningen här hemma då jag ska fria till henne. Tror hon kommer bli rejält överraskad :) på tisdag händer det! Blir ett par långa dagar tills dess :) / J. Har ni några förslag så skriv gärna!

• Jm22

Tack ! Känns som att det kommer bli en häääärlig dag:) ! Har ett par härliga grannar (ett äldre par) som hjälper mig med allt här hemma då vi är borta på em. hur gjorde ni själva/ hur gick ert frieri till? Vill verkligen ha alla små tips i världen. Ett grymt bra forum detta :)

• Jm22

Tack :) haha den va rolig, snacka om överraskad?

• Jm22

Tack alla för ert engagemang! 

Det gick superbra och det blir bröllop inom 1 år  Glad Dagen kunde inte ha varit bättre och hon blev precis lika överraskad som jag hade hoppats på!

Svar på tråden Är detta ett bra Frieri? Behöver hjälp! =)