hur göra med musik vid utevigsel?
Vi ska vägas utomhus, om vädret tillåter. Men hur gör man med musiken? Högtalare och sen då? Och kan man koppla in sånt el piano? nån som vet.. ström har vi iaf tillgång till..
Vi ska vägas utomhus, om vädret tillåter. Men hur gör man med musiken? Högtalare och sen då? Och kan man koppla in sånt el piano? nån som vet.. ström har vi iaf tillgång till..
Om ni har en liten mixer som fördelar ljudet till högtalarna kan ni koppla in elpianot till den med en sladd som heter tele. Om ni hyr in en pianist med elpiano vet säkerligen pianisten vilka sladdar etc. som behövs. Kanske tar musikerna med sig egen ljudanläggning; det gör alltid jag när jag är ute och sjunger. Det enda jag brukar be om då är att det finns eluttag - ett helt vanligt. Däremot bör ni nog se till att det finns ett tält eller en presenning eller något till anläggningen OM det regnar eller om det är riktigt stark sol riktad mot grejerna.
Hm. Får kanske kolla om vår dj har något vi kan låna el hyra. Tjejen som ska sjunga har inga egna saker, utan vi behövde hitta nån som kompade henne... i kyrkan hade det ju varit lättare... en vanlig Street förstärker funkar alltså inte?
Vi ska ha vår vigsel utomhus och vår plan är att släppa med oss ljudanläggningen hemifrån. Vi har ganska bra ljud så vi hoppas det kommer räcka. Kommer även nyttja akustiken i den gamla ruinen vi ska va i för att få bra ljud och lite mera känsla i den.
Vi ska inte ha så mycket musik på själva vigseln, bara en ingångslåt, en på mitten o en utgångslåt o ingen av dom kommer vi ha live, utan spelas från skiva eller usb. På själva festen (på annan plats inomhus) kommer vi hyra karaokeutrustningen och en kompis som är musiker o karaokevärd kommer vara musikansvarig.
Men som Cantaton sa, är det viktigt att skydda ljudanläggningen mot både sol, värme och fukt, så vi kommer nog dölja anläggningen på något sätt så att det både är dolt o skyddat men ändå lättåtkomligt för den som sköter musiken...det blir nog bra i slutändan
Vilken musik kommer ni ha?
Jäkla autocorrect ;) stereo förstärkare skulle det stå....
Vadå, ska inte ni passa på att väga er på er stora dag? :o ska testa google lite... :)
Boombox med batterier. Färdigt. Varför krångla till det?
och en musikskole-elev som spelar tvärflöjt bakom oss vid ingång till vigselplatsen.
vad är en boombox? Länk?? :)