hur göra med musik vid utevigsel?
Vi ska vägas utomhus, om vädret tillåter. Men hur gör man med musiken? Högtalare och sen då? Och kan man koppla in sånt el piano? nån som vet.. ström har vi iaf tillgång till..
Vi ska vägas utomhus, om vädret tillåter. Men hur gör man med musiken? Högtalare och sen då? Och kan man koppla in sånt el piano? nån som vet.. ström har vi iaf tillgång till..
boombox är alltså en vanlig bärbar stereo? Vi får ta och prova oss fram.. har mailat vår dj oxå, se om han har nån bra lösning?
En vanlig stereo funkar normalt inte att koppla in piano och mikrofon i.
Det går ju och ha med ett elverk o ställa en bit ifrån. De låter ju lite, men man kan ju ställa nåt i vägen så brummandet dämpas. Och sen är det bara o dra skarvsladdar till anläggningen. På Power Meet har vi elverk som driver både en kraftig ljudanläggning, belysning och diverse annat. Vi ställer elverket ca 5 m bort o då tänker man inte så mycket på det. Men ställ det bakom en bil eller dylikt.
Ah, är lite nyvaken, så jag missade det....hehe
Ljudanläggning är inte svårt att hitta. Fråga runt hos vänner o bekanta om de har nån bra anläggning hemma som ni kan få låna mot en liten ersättning. Förra gången jag gifte mig släpade vi med eget ljud och kommer göra samma sak den här gången (förra giftemålet var inte ett av mina bästa beslut, den här gången vet jag att this it, his the one!)
Men om det är elpiano lär det ju gå att koppla det in på en förstärkare, eller? Och om man ska ha musik från en skiva, kan man ju koppla skiva på en kanal o piano på en annan...
Vi ska ju vara vid vattnet, och är rädd att man inte kommer höra vad vigselförättaren säger tex om vinden blåser lite åt fel håll. Och samma gäller väl för sångerskan... Och inmarsch är ju svårt utan högtalare oxå... Nu har jag iaf lute tips att klura vidare på...
Om ni inte redan bestämt att det ska vara ett keaboard kanske ni kan ha gitarrkomp istället. Mycket behändigare och inget krångel med sladdar osv. Då det gäller att höras ute så är det väldigt enkelt att kolla hur vinden går och ställa sig på det sättet så att musiken hörs. Brukar inte vara någon jätteförändring. Det finns också små förstärkare man kan ta med ut enkelt där det även går att koppla in för sång om du tror att det är nödvändigt, annars brukar helt akustiskt funka hur bra som helst är min erfarenhet i allafall. Även om det är väldigt många gäster och det är utomhus.