Mina bröllopspyssel.. :)
Future Mrs S skrev 2011-09-18 18:12:07 följande:
Uppdaterar min egen tråd med mina egengjorda sockerbitar... Jag satt och kollade efter en bra sida att beställa te ifrån och hittade en blogg där en tjej visade bilder på sockerbitar i hjärtform.. självjklart ville jag ha det till bröllopet men att skicka efter från england eller betala skjortan kände jag inte för så jag testade att göra egna.. :)Jag tog strösocker i en skål, hällde i karamellfärg (finns vita på bilden nedan där är alltså ingen färg alls i) rörde runt och tillsatte liiiite vatten inte så mycket så sockret löste sig men så det blev en sörja liksom.. sen hällde jag det i mitt lilla kakmått (samma mått som jag använt till bordsplacerings- <3 ) drog med baksidan av skeden över så det blev plant och lyfte bort måttet så har det fått torka över natten.. Det blev (enligt mig) JÄTTE BRA! :)
Här en bild på ett färgat hjärta och ett ofärgat alltså bara socker+vatten..
Här är dom där dom ligger och torkar på bakplåtspapper liiite till innan jag stoppar ner dom i en ask.. :)
jag bjuder på smulorna som ligger lite här och var
Bitarna blir ju ganska mycket större än vanliga sockerbitar men då får man väl helt enkelt dela ett hjärta med någon man tycker om ;D