• Jag han

är det dumt att slinga håret tre dagar innan bröllop?

Har slingat håret i två år nu. Brunett från början. Nu är det inte gjort sen julas och jag har en utväxt som måste fixas innan dagen D.

Har ingen supervana med det här. Så jag undrar om det är ok att fixa håret så pass kort tid innan? Samma salong, och de har skrivit upp mina färger jag haft innan. Borde inte vara nåt knas. Men en ny tjej blir det hur som helst.

Eller bör jag se mig om efter någon som kan göra det tidigare. Gifter mig 13 aug. Inte så mycket tid på mig :/

Ligger vaken om nätterna och funderar och funderar över detta och en massa annat kring bröllopet. Vill slappna av då jag bokat tid. Men oroar mig ändå, då det är så tätt inpå..

• Svar på tråden är det dumt att slinga håret tre dagar innan bröllop?
  • Freakie

Det hoppas jag inte, för även jag har en tid för det inbokat tre dagar innan mitt bröllop. Tänkte att hur fel kan det bli, i värsta fall har de ju två dagar på sig att fixa det

• Jag han
    skönt att höra att jag inte är ensam. Mitt hår har en förmåga att bli tokigt. Men med papper på vad jag gjort innan (haft lite olika nyanser i) borde det väl inte bli fel! Hon är ju utbildad.. Men mitt hår har blivit både prickigt, randigt och ojämnt innan, därav oron. Tack för ditt svar. Ska försöka koppla av..
    Freakie skrev 2011-07-24 11:45:50 följande:
    Det hoppas jag inte, för även jag har en tid för det inbokat tre dagar innan mitt bröllop. Tänkte att hur fel kan det bli, i värsta fall har de ju två dagar på sig att fixa det
  • Freakie
    Jag han skrev 2011-07-24 11:49:53 följande:
    skönt att höra att jag inte är ensam. Mitt hår har en förmåga att bli tokigt. Men med papper på vad jag gjort innan (haft lite olika nyanser i) borde det väl inte bli fel! Hon är ju utbildad.. Men mitt hår har blivit både prickigt, randigt och ojämnt innan, därav oron. Tack för ditt svar. Ska försöka koppla av..
    Oj... Nu gjorde du ju nästan mig lite orolig. Jag har nämligen inte slingat mig hos denna frissan förr, men men som sagt i värsta fall får de tillbringa torsdagen med att få ur all färg ur håret. Frissan så att man inte skulle göra det alltför tidigt heller, få då skulle man ha en utväxt på bröllopsdagen.
  • Jag han

haha, förlåt! Men som du sa, då får man ta dagen efter till att rätta till det.

Jag gifter mig inte med ett kaosartat hår..

Freakie skrev 2011-07-24 11:55:33 följande:
    Oj... Nu gjorde du ju nästan mig lite orolig. Jag har nämligen inte slingat mig hos denna frissan förr, men men som sagt i värsta fall får de tillbringa torsdagen med att få ur all färg ur håret. Frissan så att man inte skulle göra det alltför tidigt heller, få då skulle man ha en utväxt på bröllopsdagen.
  • Freakie
    Jag han skrev 2011-07-24 12:13:59 följande:

haha, förlåt! Men som du sa, då får man ta dagen efter till att rätta till det.

Jag gifter mig inte med ett kaosartat hår..

Det mesta går att rädda Sen beror det ju på hur man planerar att ha håret under bröllopsdagen. Syns ju mindre om det är helt uppsatt.
  • Jag han
    ja precis. jag kör på en slarvig lockig knut i nacken. Så det blir nog bra ändå. Vad ska du ha för frisyr?
    Freakie skrev 2011-07-24 12:17:07 följande:
    Det mesta går att rädda Sen beror det ju på hur man planerar att ha håret under bröllopsdagen. Syns ju mindre om det är helt uppsatt.
  • Freakie
    Jag han skrev 2011-07-24 12:18:32 följande:
    ja precis. jag kör på en slarvig lockig knut i nacken. Så det blir nog bra ändå. Vad ska du ha för frisyr?

Jag ska ha håret halvt uppsatt, hade uppladdningsfunkionen fungerat så hade jag kunnat visa en bild...

• Jag han
    har också svårt att ladda upp här. Går ibland..
    Freakie skrev 2011-07-24 12:20:49 följande:

Jag ska ha håret halvt uppsatt, hade uppladdningsfunkionen fungerat så hade jag kunnat visa en bild...

• TheD

Jag kommer färga mitt hår nu i veckan just för att det tar ca en vecka innan färgen/håret ser bra ut så att säga men bara slingor skulle jag into oroa mig för :)

• Jag han
    "min" salong har inte någon tid förrän dagarna innan bröllopet. Vill egentligen gå tidigare, men vill ändå gå till salongen jag brukar gå till. Känns ändå lite tryggare.
    TheD skrev 2011-07-24 12:35:36 följande:
    Jag kommer färga mitt hår nu i veckan just för att det tar ca en vecka innan färgen/håret ser bra ut så att säga men bara slingor skulle jag into oroa mig för :)
  • TheD
    Jag han skrev 2011-07-24 15:32:04 följande:
    "min" salong har inte någon tid förrän dagarna innan bröllopet. Vill egentligen gå tidigare, men vill ändå gå till salongen jag brukar gå till. Känns ändå lite tryggare.
    Ja absolut. Jag går hos samma frisör sen jag var 9 år. Med undantag då jag har bott utomlands. Bokade du sent då eller? Bokar man tidigt så kan man ju alltid "välja" dag/tid :)
  • SnuttisSessan

Jag ska slinga mitt hår två dagar innan bröllopet :)

• Jag han
    åh vad skönt att höra!
    SnuttisSessan skrev 2011-07-24 23:52:59 följande:
    Jag ska slinga mitt hår två dagar innan bröllopet :)
  • Jag han
    ja, jag var jäkligt sen med tidsbokning.. Vet inte riktigt varför. Har bara dragit ut på det och glömt bort det. Tänkt att det ordnar sig nog. Allt annat har varit viktigare att fixa inför bröllopet. haha.. :/
    TheD skrev 2011-07-24 17:37:41 följande:
    Ja absolut. Jag går hos samma frisör sen jag var 9 år. Med undantag då jag har bott utomlands. Bokade du sent då eller? Bokar man tidigt så kan man ju alltid "välja" dag/tid :)
  • Aniara4

Jag kommer också att behöva fylla i slingorna före bröllopet. Man vill ju inte att det ska hinna växa ut, men jag kommer nog ändå att göra det kanske 1-2 veckor innan. Jag tycker håret tenderar att se "randigt" ut de första dagarna, innan slingorna liksom löser upp sig och blandar in sig lite mer i håret.

• Smuppra

Jag går måndagen innan bröllopet som är på lördagen. Bokade in det månader i förväg och min frisör tyckte det var lämpigast. Hoppas det blir bra Tror inte ni behöver oroa er.

• SnuttisSessan

Jag fick mitt hår slingat igår två dagar innan bröllopet och det blev kanonfint :)

• Jag han
    Så skönt att höra era svar!! Ni anar inte :) Tack!
  • Freakie

Slingade håret idag och det är bröllop på lördag, det blev hur bra som helst

• majflicka

Jag tänker ge mig på att slinga håret för första gången på 10 år 2v innan bröllopet. DET har jag börjat ångra *asg* Jag är ganska ljus blondin men skulle vilja bli lite blondare och få lite liv i håret o min frisör föreslog slingor. Klippt mig på samma salong i 6 år men aldrig färgat/slingat där så funderar nu kring om jag ska ångra mig o bara nöja mig med mitt askiga blonda

Svar på tråden är det dumt att slinga håret tre dagar innan bröllop?