• Anonym

Önskan om bröllop!

Jag har en stark önskan om att få gifta mig med min älskade sambo. Jag vet att han vill men han verkar inte riktigt redo att fråga som det verkar...han vill fria har han sagt och jag har tålmodigt väntat o väntat. Alla mina vänner är gifta o de frågar ivrigt när det är dags för oss...det har kommit till den punkt att det börjar bli lite jobbigt att alla runt omkring oss påpekar att "det börjar väl bli dags för er nu"...

Vi pratade senast igår om i vilken ordning vi vill ta saker o ting o han känner precis som mig att han vill gifta sig före barn. saken är bara den att jag vill inet vänta så många år till med att skaffa barn. hade velat fråga honom hur han tänkt då för i min värld skulle vi tex gifta oss nästa sommar o sen föröka få barn så skulle det kännas okej. Man vet liksom inet hur lång tid det tar heller, innan man lyckas bli gravid. Men blir det inet bröllop nästa sommar utan tex sommaren därpå då känner jag att det är lite "sent". Jag vet att jag inet är gammal, är 28 år o min sambo 32 men vi blir ju inte yngre direkt o min barnlängtan är enorm redan nu! Och detta vet han om.

Jag vet också att jag borde vara glad o lycklig att jag har hittat mannen i mitt liv o att han faktikst vill gifta sig o få barn med mig! Men jag kan inet låta bli att tänka o planera framåt heller o undra hur vi ska få ihop det.... Min egentliga fråga med denna tråd är hur lång tid behöver man ha på sig för att planera ett bröllop? alltså i hur god tid behöver man boka kyrka o lokal o mat osv? Vi vill båda ha ett sommarbröllop...

jag hoppas att någon har nå kloka tips o idéer till en som säkerligen tänker o oroar sig alldeles för mycket! :)

• Svar på tråden Önskan om bröllop!
  • Anonym

Tack så mycket för era svar! Vi har inte varit tillsammans så länge, i drygt 2 år. Så jag vet att många kasnke tycker att då ska man inet ha bråttom osv. men det känns helt klockrent mellan oss från första stund vi träffades så visste jag att han var den rätta för mig. Och jag vet att han känner likadant för mig, han har baar lite svårare att uttrycka sina känslor o prata om saker som rör tex bröllop o barn m.m. Jag får liksom "dra" diskussionen framåt för att få några svar... Vi har som sagt pratat vid flera tillfällen om bröllop så jag vet vad han står i frågan o han ville att ja skulle överlåta det till honom att han skulle få planera o så. Folk i min omgivning har gått o sagt att "han kommer säkert fria i sommar"...vi har varit iväg på två romantiska resor nyligen o jag hade väl fått upp hoppet lite att snart händer det... när det inet gjorde det så vart jag lite besviken. vilket känns väldigt dumt egentligen!

Om det skulel bli så att han friar i höst så hoppas jag att chansen till bröllop ändå kan bli nästa sommar. Jag måste bara försöka att släppa allt o fokusera på att vi faktiskt har det bra o förska att inte känna mig "stressad" pga detta!! Jag känner inte att ja vill ta upp detta nå mer den närmsta tiden med honom då det sista jag vill är att verka tjatig angående detta!! Därför känns det skönt att få skriva av sig här o få lite råd om hur ja ska släppa detta...

tack igen för era svar!!

• Anonym

Anledningen till varför jag inte friar är för att jag redan vid två tillfällen tidigare tagit upp omförlovning o då var han inte redo. Sista gången vi pratade för ca 3-4 månader sen så sa han att han ville att jag skulle överlåta det till honom, att han ville få fria o planera när var hur. Eftersom han inet gjort det ännu så antar ja att han inte är riktigt redo ännu eller så har han en plan som jag bara inte vet om.

Tanken att jag ska fria har slagit mig, men jag vill inte riskera att få ett nej! Har inget hänt innan nästa år kommer jag definitivt ta tag i det men som det ser ut nu så måste jag ge honom lite tid. Vilket är svårt för någon som inte har det största tålamodet :) och som inget hellre vill än att få börja planera på riktigt för bröllop o när det ska bli barn :)

Svar på tråden Önskan om bröllop!