Inlägg från: Anonym (2011 eller 1811?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (2011 eller 1811?)

Önskan om bröllop!

Anonym skrev 2011-07-24 19:57:19 följande:
    Tack så mycket för era svar! Vi har inte varit tillsammans så länge, i drygt 2 år. Så jag vet att många kasnke tycker att då ska man inet ha bråttom osv. men det känns helt klockrent mellan oss från första stund vi träffades så visste jag att han var den rätta för mig. Och jag vet att han känner likadant för mig, han har baar lite svårare att uttrycka sina känslor o prata om saker som rör tex bröllop o barn m.m. Jag får liksom "dra" diskussionen framåt för att få några svar... Vi har som sagt pratat vid flera tillfällen om bröllop så jag vet vad han står i frågan o han ville att ja skulle överlåta det till honom att han skulle få planera o så. Folk i min omgivning har gått o sagt att "han kommer säkert fria i sommar"...vi har varit iväg på två romantiska resor nyligen o jag hade väl fått upp hoppet lite att snart händer det... när det inet gjorde det så vart jag lite besviken. vilket känns väldigt dumt egentligen!

Om det skulel bli så att han friar i höst så hoppas jag att chansen till bröllop ändå kan bli nästa sommar. Jag måste bara försöka att släppa allt o fokusera på att vi faktiskt har det bra o förska att inte känna mig "stressad" pga detta!! Jag känner inte att ja vill ta upp detta nå mer den närmsta tiden med honom då det sista jag vill är att verka tjatig angående detta!! Därför känns det skönt att få skriva av sig här o få lite råd om hur ja ska släppa detta...

tack igen för era svar!!
    Varför friar inte du? Jag måste erkänna att som lite äldre andragångsbrud så blir jag om och om igen förvånad över många inlägg här på bröllopstorget. Är detta verkligen 2011?? Unga kvinnor som går omkring med en högsta önskan om att få bli fru och att få ha ett prinsessbröllop?

Vill du gifta dej så säg det för guds skull!! Säg att du inte vill vänta längre utan du tycker ni ska sätta er ned och komma överens om ett datum, eftersom han inte verkar få tummen ur. Tycker det är tragiskt att unga kvinnor i ett modernt och jämtställt samhälle går omkring och trånar efter att bl friade till!!
Svar på tråden Önskan om bröllop!