Inlägg från: fru i augusti |Visa alla inlägg
  • fru i augusti

Brudar med korta klänningar, vilken färg har ni på skor?

Precis som rubriken lyder: ni med korta klänningar, vilken färg har ni på era skor?

Jag hade tänkt ha röda skor och har även köpt en svart spets bolero (klänningen är i ivory). Men nu när jag testar det ihop tycker jag inte riktigt att det ser bra ut ihop. Färgtema är rött, svart och vitt.
    Kanske ska matcha skorna med ett par örhängen i samma färg för att det ska se bättre ut?

• Svar på tråden Brudar med korta klänningar, vilken färg har ni på skor?
  • fru i augusti

Pinkgrape: Ja, svarta skor till kan jag tänka mig är jättefint. Nu har jag "dessvärre" redan köpt röda...

ale stenar: Skrattande

Kattpoet: Ja, jag provade faktiskt med ett par svarta skor jag har hemma och det ser bättre ut. Men saken är den att jag har svårt att hitta bra skor. Jag har problem med broskbildning på ena stortån, det gör att jag inte kan böja min ena stortå ordentligt och att jag har en "knöl" över leden som gör att jag på den foten inte får ner foten tillräckligt långt i många skor. I många ballerina skor måste jag upp till stl 40 på den foten, och jag har stl 38 i vanliga fall.  

Dom här röda som jag har köpt är första paret skor med klack som jag kunnat ha av alla dom skor jag provat senaste månaderna. Dom är tillräckligt vida över tårna för att inte trycka på broskbildningen, dom har kilklack vilket gör att trycket på stortåleden är helt hanterbart och dom har remmar som går att justera över hälarna, så jag kan spänna åt mer på foten som jag inte har problem med. 
    Jag blev tokkär i skorna, skoaffären hade utförsäljning för att den skulle lägga ner och jag tvekade länge mellan röda och svarta innan jag valde ett rött par... Så nu står jag här med ett par röda skor.
    Alternativen som återstår är röd bolero, vilket jag helst inte vill ha. Eller åka in till stan och hoppas på att affären fortfarande finns kvar. Eller köra på det jag redan har. Leta efter nya svarta skor när jag har så svårt att hitta några som passar med bara två veckor kvar till bröllopet finns det inte riktigt tid till Rynkar på näsan

• fru i augusti

Lajno och Silverglitter: Vart har ni hittat era skor och har ni bilder på dom?

Kattpoet: Ja, kanske. Det är väl mest det att jag är bekväm i svart och inte så bekväm i färgstarka färger. Att skorna fick bli röda var mest för att jag skulle ha någon färklick tänkte jag. Men så blev det inte så där bra i verkligheten som jag såg framför mig att det skulle bli.
    Men vad tror du? Hinner jag få hem den innan nästa fredag om jag beställer nu? 

Svar på tråden Brudar med korta klänningar, vilken färg har ni på skor?