Någon som har erfarenhet av Spray-Tan?
Jag har inte spray-tannat mig själv, men har vänner som gjort det.
Det är ingen idé att jag försöker eftersom jag har så dåligt med pigment att jag inte blir brun. Och brunkräm är ju inte så snyggt liksom
Om du har blek hud normalt och inte blir så brun annars så finns det stor chans att du blir orange och inte snyggt "solbrun".
Efter några timmar så har pigmentet i sprayen fäst mot huden (eller har påverkat huden så den har ändrat färg rättare sagt) så efter det så färgar det inte. Och du kommer ju knappast att spraya dig samma dag som du ska ta på klänningen.
Hur länge färgen sitter beror på hur mycket du duschar och om du använder bodyscrubb och liknande. Det är ju bara det yttersta hudlagret som ändrar färg så det går bort i samma takt som du förlorar hudceller i duchen / av skav mot kläder osv. Men om du gör tanningen samma vecka så ska det inte vara någon fara.
Tänk på att klänningen kan glida upp lite när du sitter, och du alltså visar benen då.
Om du då är kritvit om benen och brun om resten av kroppen så är det ju uppenbart att du fuskat
Jag rekommenderar snarare en bodylotion med brun utan sol-effekt. Sån där man måste smörja regelbundet för att få effekt. Det räcker ju att inte vara kritvit. I November är ju alla mer eller mindre bleka ändå