flying skrev 2011-07-25 21:45:21 följande:
Självklart har du rätt. Problemet ligger mer i att det är svårt att säga ja till någon och nej till andra, när det står barnfritt i inbjudningen. Men du har också rätt i at vi nog blir lite för hysteriska... Stress och nerverna som börjar spella in tror jag
Jag förstår er till 100%, klart det är en svår sak. Hade jag också tyckt. Jag kan dock också förstå dom till 100%. Hur mycket man än försöker, så är det ibland helt omöjligt med barnvakt, tyvärr.
litenkaka skrev 2011-07-25 22:02:03 följande:
Fast nu handlade det väl inte om någon som inte VILL lämna bort sina barn? Om de har problem att komma utan barn pga barnvakt och ni verkligen vill ha dem på bröllopet så är det väl ett ganska enkelt beslut?
Precis vad jag tänker också. Det är en sak om man resonerar som så att
"Jag tänker då minsann ta med mina barn, barnfritt, ett sånt dåligt påhitt" och
"Åh, nej, vi hittar ingen barnvakt, men vill gärna komma." Lite lättare att ha överseende med den saken och då behöver man inte heller oroa sig över vad man ska säga till andra kan jag tycka. Man säger helt enkelt som det är,
"Ja, det är fortfarande barnfritt, men de kunde absolut inte hitta en barnvakt och vi ville ändå att de skulle kunna komma." Något som jag tycker att övriga borde ha förståelse för.