Besvikna vänner?
Varning: detta inlägg är låååångt
Nu är det ju så att vi ska äntligen gifta oss. Vi kommer bara att ha våra familjer vid både kyrkan och efteråt så vi ska vara hos mamma och pappa och äta och dricka gott! MEN.... en sak bekymrar mig,,,
Jag är så orolig att alla som inte är bjudna på bröllopet kommer bli skitbesvikna, klart de får bli det om de vill, men jag avskyr att ana att folk snackar skit bakom ryggen, typ att "jaha de va ju inte så trevligt gjort av henne o inte bjuda sina vänner...." men nu är det ju så att bara familjen kommer och ingen annan, det är ju inte så att jag bjuder ett par vänner men några skiter jag i. Jag och min sambo har diskuterat länge över detta och vi har ju alltså kommit fram till ett familjebröllop på grund av många saker. Dels hatar han att va i centrum, och dels blir det väldigt dyrt om vi ska bjuda alla 65 pers (för oss är det mkt) och dels är det sjukt mkt saker o fixa och jag vet hur hispig och stressad jag blir sista veckorna innan en stor fest. så det är därför, och så tycker vi om att ha det väldigt personligt vilket det blir när man bara är med familjen. Visst skulle jag jättegärna vilja ha med alla vänner och närmsta släkt, men om en utav oss inte vill ha det så stort kan ju inte jag tvinga honom, blir inte arg, skulle bara va kul, men detta alternativ är helt enkelt det bästa för oss.
Frågan är nu hur jag ska bete mig angående detta? ska jag låta bli att berätta för vänner och släkt om bröllopet tills det är klart, eller ska jag säga det, och sen ha nån fest några veckor efteråt med bara lite "lätt" firande med t.ex nån paj - eller tacobuffé och dricka?? jag har ingen aning.... Jag är en självständig människa men detta ämne är för mig lite känsligt då jag vet att jag har ett par kompisar som skulle tänka att antingen bjuder man vännerna på bröllopet eller inte, att man inte ska ha nåt enklare efteråt. de tar åt sig och tar det som att de inte är värda att komma på mitt bröllop.... japp så är det... älskar dom men ibland är de svåra att ha o göra med :P
snälla kom med nåt tips....