• Aleta

Besvikna vänner?

Är det just den stora festen ni vill undvika eller är det hela dagen?

Gifter ni er i kyrkan så är ju vigselgudstjänsten öppen för alla, så några kan ju dyka upp ändå.

Ett alternativ skulle kanske kunna vara att berätta för folk att ni har vigsel och säga att de gärna får komma till kyrkan och att ni bjuder på ett glas bubbel på kyrkbacken (typ). 
    Det blir lite avslappnat och när du ändå pratar med kompisarna så passar du på att säga att efteråt försvinner ni och har en familjemiddag med bara din och hans familj. Om ni gör det hela lite informellt men ändå visar att ni uppskattar deras närvaro så borde inte folk bli stötta. (I och för sig så undrar jag vad det är för vänner du har som blir stötta över att ni ska ha ett litet familjebröllop!?!)

Mitt tips är att prata med folk, inte SMS:a eller skicka meddelanden på Facebook osv.

Rent praktiskt kan man lösa det så att de inte behöver svara om de kommer eller inte, ta det mer som när ni ska träffas på ett fik, några vet du att de kommer för ni har pratats vid, andra inte. Vad gäller bubblet kan man handla på Systemet och ifall man kommer överens med dem i förväg (och inte köper specialsortiment) så får man lämna tillbaka oöppnade flaskor. (Ni kommer ju ändå att ha ett hum om hur många ni har pratat med ungefär, fast det är klart...om ni har otur kanske alla som bor i närheten kommer också. )

Jag inser att ni får stå i centrum för fler personer, men just den stunden så kommer det ändå att vara ni som är i centrum så vad gör några fler hit eller dit?  

Fast jag tycker inte att du ska göra något alls om det bara är för att blidka några kompisar som har alldeles för stora egon! Är det bara för deras skull ska ni inte göra något alls, det ska vara för att ni vill, inget annat! 

Svar på tråden Besvikna vänner?