• Mariiaa81

Tips på bra bodylotion med lite skimmer i

Som rubriken lyder så är jag på jakt efter en bra bodylotion med lite skimmer i, någon som känner till några bra sådana? :) Jag är väldigt blek så det får gärna vara en bodylotion med lite bronzer i, inte brun utan sol utan bara lite lätt färgad lotion med lite skimmer i. Ös på med tips! :)

• Svar på tråden Tips på bra bodylotion med lite skimmer i
  • lundabrud

Body Shop Shimmering Dry oil, i deras nya Honey Bronze-serie (med honung). Det är en torr-olja (dvs kladd-fri) och inte en body-lotion... Men den vårdar ändå (med marulaolja, paranötsolja, vitamin E o honung).

• Mariiaa81

Ok, tack för tipset, ska jag kolla upp :) Ingen brun utan sol alltså? Blir det mycket färg av den?

• lundabrud

ingen BUS nej. Skimrar med små glitterpartiklar, men ser inte "glittrigt" ut utan mer skimrande. Den färgar inte av sig enligt min erfarenhet men smörj för säkerhets skull inte "hela vägen" så att den vita klänningen/klädesplagget kommer emot, för säkerhets skull... Inte kul med bruna fläckar... 

• Caribbean wedding

Queen Isabella finns att köpa på bland annat Åhlens, den ger ett otroligt skimmer och luktar kanel och apelsin.

• Mariiaa81
    Caribbean wedding skrev 2011-07-27 17:00:15 följande:
    Queen Isabella finns att köpa på bland annat Åhlens, den ger ett otroligt skimmer och luktar kanel och apelsin.
    Ok, ingår den i Kings & Queens-serien?
  • Caribbean wedding
    Mariiaa81 skrev 2011-07-27 17:01:19 följande:
    Ok, ingår den i Kings & Queens-serien?
    Ja, det gör den.
  • MrsT2011

Vet ej om den finns kvar i sortimentet men jag köpte av misstag en gång Dove Shimmering Lotion. Skimrar jättevackert men jag ville ha den vanliga som är mer för vardagsbruk! =) Ingår i deras BUS-serie, det är en vanlig och väldigt bra body lotion men med lagom mycket BUS-effekt. Var noga med att välja en nyans som passar din hudtyp bara så att det blir lagom istället för mörkt och onaturligt.

• AnnL

Biotherm har en underbar after sun lotion med mycket skimmer i, superfin men utan färgande effekt dock!

• emzerus83

Jag använder Dove shimmering lotion som ger fin skimrande hy men den ger ingen färg...Nivea hade förut en shimmering lotion som gav både färg o skimmer- men jag vet inte om den säljs fortfarande. jag har den kvar hemma o använt den vis speciella tillfällen i ca 2-3 år. den räcker länge med andra ord :) Gå in på typ åhlens eller kicks o be om tips på någon bra. de kanske tom har nå prov att ge...
    Lycka till!

• Krystal

Fcuk bobyshimmer tror jag den heter, den brukar jag använda..man blir skimmrig..inte glittrig

• Pinkgrape

Jag tycker Dove Summer Glow + Shimmer är bra :) Den ger lite färg och ett väldigt fint skimmer, lätt att applicera och går snabbt in i huden, kladdar inte sen. Dessutom kostar den inte skjortan!

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Charmina

Nuxe har en 'dry oil' som är en klassiker och är helt klart grym! Funkar på hela kroppen, i ansiktet, i håret. Den skimmrar mer än att glittra. Lit svag färg i och kladdar ej.

Svar på tråden Tips på bra bodylotion med lite skimmer i