Inlägg från: happiness |Visa alla inlägg
  • happiness

Ska ni filma era bröllop?

Vi anlitade ett team på 2-3pers som filmade och fotade allt från "förfesten" hemma hos bruden (mig) tills den allra sista gästen gick hem nångång på natten. Vi tyckte att det var viktigt att få allt filmat proffessionellt dels för att det blir bra kvalitet på filmen, de kunde lägga in bakrundsmusik som vi önskade och gjorde meny så man kunde välja vad i filmen man ville se. Dessutom valde vi detta för att vi ville att våra gäster skulle få vara just vänner. Spelar ingen roll hur mycket någon tycker om att fota eller filma för är man bjuden på ett bröllop är det ändå allra trevligast att bara få vara gäst. En del brukar säga "ja men han/han sa ju ja helt frivilligt/ja men han/hon frågade ju själv". Då tänker jag att dels är det svårt att säga nej till någon, speciellt om man vet att deras ekonomi är lite ansträngd och att det inte finns någon annan som är duktig. Frågar personen själv så kan det ju vara en sak man gör för att vara trevlig, annars kan det anses otrevligt...

www.fgb.nu/index.html hade vi på vårt bröllop

• happiness
    pyret och snöflingan skrev 2011-07-29 14:08:50 följande:
    Då förstår du vad jag menar. Vi har vår favoritmusik, menyer, titel och jag Älskar att vara med på både bild och film!! Men jag tycker också att jag ser bra ut också.. Något måste man få njuta av att träna och hålla sig i form ju.
    Hehe gillar din inställning, kul att du gillar att vara med på bild/film! =) Inte många som gör det, speciellt inte jag egentligen men tack varje proffs som vet vad man ska filma, hur man ska göra det och få med bra vinklar osv så tyckte jag att det blev riktigt bra faktiskt. Dör inte av att titta på mig som annars hehe. =)
  • happiness
    pyret och snöflingan skrev 2011-08-02 10:39:23 följande:
    Ja det är inte billigt så klart men det är en prioriteringsfråga. Dessutom märkte vi inte av våra kameramän alls som var i bakgrunden hela tiden utan att man var medveten att de var där. Men de lyckades så bra!
    ja det kostar runt 20-30 tusen
    Håller med om att ett filmteam är det bästa man kan ha för de vet hur det ska gå till men finns betydligt billigare. Vi betalade 16000:- och då ingick ca 12-13h filmning och foto under samma tid, fick 3dvd + ca 300 foton. =)
Svar på tråden Ska ni filma era bröllop?