Emblas Mamma skrev 2011-07-28 21:23:01 följande:
Men varför är det nödvändigt med proffsgjort för att visa barn och barnbarn? Våra föräldrars bröllopsfilm går utmärkt att se på och den är fortfarande i bra skick :) inget proffs som filmade där inte :) vi lät en släkting och en vän filma - dom erbjöd sig självs och gjorde ett bra jobb! Vi går filmerna utbrända på dvd-skiva också så det känns lite tryggare. Kan vara roligt att se på i framtiden, men vi gjorde det mest för att visa min mans mormor och morfar som inte hade möjlighet att komma till bröllopet - men deras högsta önskan var att få de filmen! Och det blev så vackert :) men i slutändan är bilderna självklart viktigat (för oss) så hade vi fått välja hade vi hellre tagit en bra fotograf :) men nu kunde vi inte lägga ner pengar på precis allt så prioriterade främst resan!
En proffs gör det på speciella band som är framtidssäkra och dessutom så sparar han all material, alltså råmaterial, om man vill beställa kortfilm m.m. i framtiden, vilket vi gjorde. Dessutom jag mindes inget från vigseln. Det pågick i 45 minuter men det var bra att se det efteråt hur det verkligen var. Min mamma sa att jag var helt borta i mina ögon, jag såg inte så närvarande ut när vi kom ut på kyrktrappan, man var ju helt överlycklig ju!
Vi har ju filmen på DVD men också på hårddiskar (fler olika) och dessutom banden i bankfack ifall något skulle hända i lägenheten. Även en DVD ligger i bankfacket.
Så det är nog väldigt bra att det är proffs som gjort det, det är ju ens livs största dag, man gör ju inte om det. I alla fall inte jag.