Hjälp mig välja mat!
Vi vill försöka välja mat snart så att vi kan bestämma vart vi ska ha middagen och sådär. (vi gifter oss i slutet på nästa sommar) Vi har några förslag kvar - kan inte någon hjälpa till:
1. Någon av Köttex bufféer: www.kottex.com/m_buffeer.html - maxpris: 139kr/person (50 portioner=6950) + 1800kr för efterrätter = 8750kr!
2. Forshems Gästgivaregård: www.forshem.se/ - maxpris: 425kr/person (men då har de halva priset för barn, det ingår proslin och vi kan få glas för 5kr/st och de serverar mat och vin i det priset, även om vi köper vinet själva)) Totalt pris: 19125 (45 gäster nu - vilket är var vi räknar med)
3. First Hotell Billingen: Buffé med massa goda saker (har fått det i en offert) - 395kr/person inklusive dukning etc. Problemet med den är att det måste vara i deras lokaler och att vi därmed måste ha deras viner etc. Men totalpriset på maten blir i alla fall 19750 (50 portioner).
Prismässigt så är ju Köttex helt klart det bästa alternativet. Problemet är att vi inte har lyckats få tag på dem för att få reda på om de kan ordna serveringspersonal - men om det bara gäller en buffé så kanske man kan sätta någon på att hjälpa till med det. Känner jag min m2b's mostrar rätt så har de inga problem med att hjälpa till med det alldeles frivilligt. Men då måste vi fortfarande ha en lokal som har porslin etc. Men de flesta bygdegårdar kanske har sånt?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-28 20:10
Jag var lite snabb där - vad jag egentligen undrar är hur ni hade gjort? Vi är studenter båda två och vill gärna bli av med så mycket kostnader som möjligt - samtidigt vill vi inte behöva lösa allt för mycket själva heller...