Inlägg från: Future Mrs S |Visa alla inlägg
  • Future Mrs S

Hjälp mig välja mat!

Vi köper från köttex. dom har serveringspersonal man kan hyra om man vill. Bra billig mat där tycker nog dom flesta som testat den. Vi kör på exotiskplanka och potatisgratäng, väldigt klassiskt men hellre det än att folka sitta och peta i maten och inte vara nöjda, nu kan dom välja själva liksom.. :)

Jag tror att alla bygdegårdar har porslin. vilken bygdegård har ni tänkt er? :) 

• Future Mrs S
    izredam skrev 2011-07-28 21:47:13 följande:
    Vi har ju inte valt kyrka än, det beror lite på det eftersom vi inte har bestämt oss för mariestad eller skövde än (den eviga frågan, jag vill helst gifta mig i skövde - eftersom min pappas sambo som gick bort i vintras ligger begravd där och jag vill gärna lägga buketten hos henne direkt efter vigseln, han vill gifta sig i mariestad eftersom han trots allt kommer därifrån och ja - han är konfirmerad och döpt i samma kyrka och han vill gärna gifta sig där med. Dessutom gifte sig mina föräldrar där så jag kan inte direkt säga att jag inte har någon anknytning till den...

Vad tar Köttex för personalen - vet du det? Jag mejlade dem i slutet på maj men jag har inte fått något svar än, så jag tänkte återkomma till dem efter sommaren. Vi har en del lite kräsna gäster och några barn - och då känns ändå köttex bra - alla äter väll kallskuret kött liksom?

Vart ska ni vara?
    kaju skrev 2011-07-28 21:06:20 följande:

Det ska vara så att de levererar maten till din närmsta mataffär. Himla bra! :)
    Finns det någon som har provat Vedums Gourmet och kan rekommendera deras catering? Ska nog beställa smakportioner tillsammans med våra blivande värdpar och testa...

Har de smakportioner också? Det låter ju underbart! Dock kändes Köttex mer lockande nu när det verkar som att de har personal också...Vi har kollat på ett antal bygdegårdar och alla kostar mellan 500 och 1500kr att hyra, så det är inget oöverkomligt. Jag gillar också viltbuffén - men jag vet inte om barnen och så gillar den, eller våra kräsna nördkompisar som ryggar tillbaka så fort de ser något de inte ätit förut.. Så det lutar nog åt den lyxiga buffén i så fall.
    Jag förstår dig precis, jag har någon som jag vill lägga min bukett hos men jag kände att det skulle bli för jobbigt att vara i kyrkan där begravningscermonin var.. Kommer lägga dit en liten bukett likadan som min och ställa upp lite extra ljus den dagen, personen är alltid med mig ändå tänker jag så vi har valt en annan kyrka. :) 
    Kyrkan din sambo vill gifta sig i låter ju jätte bra egentligen om dina föräldrar gifte sig där oxå, du kanske kan göra någon lösning som jag? :)

Jag tänker så oxå, alla gillar väl kött liksom men bara för att försäkra oss så steker vi upp lite köttbullar oc ställer fram oxå, en unge som inte äter köttbullar lär inte äta något ;D Har man en riktigt kräsen unge så tar man väl med något till den annars? 

Jag vet inte alls vad dom kostar faktiskt, men det är nog endel. Jag vet inte om jag hade vågat lita på några gymnasieelever annars kan man ju kolla med någon restaurangskola. 

Vi gifter oss i Hönsäterskapell uppe på Kinnekulle och har vår middag i Vättlösa bygdegård utanför Götene där vi bor ;D Vänner till mig gifte sig i Eks kyrka och hade festen på Lo-gården jätte fint! Ett tips bara.. :)
  • Future Mrs S
    izredam skrev 2011-07-29 11:13:03 följande:
    Jo, det är väl det det lutar åt också - det är trots allt en ganska fin kyrka :)

Haha - det är bara m2b's systrar som är så kräsna tror jag - eller ja - de äter köttbullar om det är mamma scans, men inte egenrullade. De äter inte heller korv om det smakar kött av den.

Jo, man kanske kan kolla med kavelbro och så - de är ju duktiga nog att få servera på nobellmiddagen i alla fall, det borde väl vara värt något xD

Tittade på Logården nu - såg jättefint ut. Helt klart ett alternativ!
    HAHA herregud, det var inte lätt. Min m2b föreslog att vi skulle skriva att alla får ta med egen matlåda så blir alla nöjda,, ;D haha... Ja duger det på nobelmiddagen så borde ni vara nöjda med dom ;) Finns säkert många som tycker att det är super kul och lärarna påpekar säkert att det är ett bröllop och ingen plats att stoja och busa liksom. :)

Kul! :D Jag tyckte det var super mysigt på logården.. det var perfekt för ett sommarbröllop, delen där dom har en bar+dansgolv+scen skulle jag nog inte vilja vara i på vintern dock, det är inte isolerat i den delen ;D  
  • Future Mrs S
    izredam skrev 2011-07-29 12:11:06 följande:
    Haha jo - men de får överleva, de lär ju äta någonting i alla fall. Överväger att ta deras exotiska planka istället faktiskt - mest för att där finns det garanterat något som alla äter. Försöker dock kommunicera det här med min stackars sambo, men han tittar på veckans utbildningsvideo från jobbet så jag får bara ut en massa "mm..visst...mm" och då lyssnar han ändå inte ^^

Vi tänkte 1:a september - Men då är det ju fortfarande rätt så varmt, det är ju långt ifrån höst i luften liksom... (jag fyller år precis i den vevan och vi brukar alltid kunna sitta ute på kvällen och fira utan att frysa så) Så det borde väl inte vara något problem?
    Mina vänner hade sitt bröllop i mitten av Augusti och det var en regning dag men super mysigt där inne och inte för kallt. tror det blir perfekt! :D
Svar på tråden Hjälp mig välja mat!