Bukett med mycket blommor, men vilken???
AnneliS skrev 2011-08-03 17:14:59 följande:
Jag är florist själv... och därför ar det ännu svårare att välja!!! Buketten ska vara rosa, det jag har svårt att välja är formen!Och dessutom vet du ju-hoppas jag-att en av dina kollegor har större chans att göra ett exceptionellt bra jobb om där finns lite frihet och tolkningsutrymme?
Vill du ha en floriståsikt utifrån enbart det du hittills berättat, så skulle jag utan en sekunds tvekan stryka bukett A, som verkligen inte har den minsta trädgårdskänsla i mina ögon. Den tredje buketten är helt utan konkurrens den som förmedlar mest trädgård och lite vild känsla. Men det beror inte alls bara på formen, utan också på att en trädgård sällan är så strikt i färgskala som enbart rosa. Ska du bygga i bara rosa toner, så ska du nog våga gå riktigt högt och lågt i valör inom färgtonen, så du får med både ljusaste rosa och mörkaste. Lammöronen passar ju perfekt, men jag hade gärna sett mer blad än så i en bukett med trädgårdskänsla. Rådhusvin, Hostablad, Bergenia? De behöver ju inte ha en så dominant plats, men jag tror de behövs för feelingen.