Inlägg från: Guffi |Visa alla inlägg
  • Guffi

Åldersgräns för brudnäbb??

Ja,precis som rubriken lyder...Finns det nån åldersgräns för när man är brudnäbb och när man blir tärna?
    Har precis frågan min "guddotter" om hon vill vara brudnäbb.. Hon är 11år..

Läste nånstans att brudnäbb och näbb är man upptill 8 år.. Men hon känns ju för liten för att vara tärna...

Råd och dåd mottages tacksamt!!

• Svar på tråden Åldersgräns för brudnäbb??
  • Guffi

Jag känner nog lite som du izredam, att jag lägger mer vikt i ordet tärna än vad jag gör i brudnäbb.. Men sen kanske jag ger henne nån uppgift som att hålla min bukett eller liknande.. medans min syster som ska vara tärna är den som är med mig heeela dagen, från sminkning till frisör till kyrkan...

På engelska heter det väl maid of honor (eller hur det stavas) och det är hon som är med bruden och stöttar henne hela vägen, sen är resten "bara" tärnor..

men visst, egentligen kan båda två vara tärnor - det kvittar mig egentligen vad det kallas.. Vart mest bara fundersam kring brudnäbbens ålder....

• Guffi

Passionsblomman - det var precis så mina tankar gick Glad

Emma83brud - ja, man behöver ju inte ha nån titel på dem heller.. Det där med att bära ringarna var en superbra idé!

Jag tror inte att hon lägger nån vikt i vad hon "är", hon är bara nöjd och överlycklig att hon får vara med och ha en jättefin klänning på sig!

Svar på tråden Åldersgräns för brudnäbb??