Inlägg från: ElinFalk85 |Visa alla inlägg
  • ElinFalk85

Vad har ni för bröllopsbudget?

Budget

Kuvertpris för dricka, mat, och tårta 750kr dvs 20250kr om alla kommer

Klänning och skor 2000kr

Friösr 3000 (uppsättning och makup + påfyllning av mina naglar, ska börja göra dem på salong)

Ringar 5000kr

Brudgumms väst 700

Slips och näsduk 300kr

Blommor 500kr

Bröllopsnatten 1500kr

Övrigt 1000kr

Summa 34250kr

Kuvertpriset är alltså vad VI betalar per person. Våra gäster betalar ingenting. däremot så ska vi önska oss pengar till vår bröllopsresa som nog kommer ha samma summa.

• ElinFalk85

fortsättning:
    en kompis till mig jobbar som dj så han ska spela på vårt bröllop, det blir någon spotifylistya skulle jag tro. han har ganska fria händer, vi har sagt vilken typ av musik vi gillar. Av honom önskar vi inte oss någon present då =). Vi ska ha vår fest på Enskede Värdshus i stockholm. I vårt kuvertpris ingår 1 glas mousserande vin och snacks till bröllopsskål,buffé med specialkost till vegeterianer, veganer osv. 3 glas öl eller vin, bröllopstårta  samt vickning med korv och bröd.
    Vi kommer att gå in via grinden som ligger brevid ingående. där kommer brudskål och snacks vara uppdukat, sedan avnjuter vi buffé och bröllopstårta i glasverandan (en av deras fantasiska rum, som är just ett glashus), efter det går vi ned till deras festvåning och har partaj. gästerna betalar sin dricka till partajjet själva i baren.
    kommer bli så bra!!!

Svar på tråden Vad har ni för bröllopsbudget?