Inlägg från: durrasflikka |Visa alla inlägg
  • durrasflikka

Placeringskort - idébomba här och visa bilder!

Såhär ska vi fixa det. Då blir glaset en "present" till gästerna. Fast texyen ska vara i silver.
  • durrasflikka
    LaKatiiX skrev 2011-08-04 21:09:00 följande:
    Vart har ni köpt dessa?:)
    Hur praktiskt som helst!
    Jag har inte köpt dem någonstans utan ska köpa glas på IKEA och skriva själv, men kommer nu inte ihåg var jag hittade bilden till en början. =/ Skulle behöva tips på hur de gjorde det snyggt för jag testade på ett annat glas och det går inte att skriva snyggt på frihand. =(
  • durrasflikka
    Fossing77 skrev 2011-09-27 08:22:39 följande:
    Durrasflikka: Jag har namnat glas förut och då skrev jag ut alla namn i det typsnitt jag ville ha, skrev ut och klippte ut varje namn så det blev en liten lapp med varje namn på. Lappen tejpade jag på insidan av glaset och bara följde det utskrivna med en glasfärg på tub från Panduro som sedan brändes i ugnen för att fastna. Superenkelt och blir kanonsnyggt!
    Tusen tack för tipset. =) Vi köpte en färg på burk och det blev inte jämnt alls, men vi köpte just för att testa oss fram.
  • durrasflikka
    Fossing77 skrev 2011-09-27 21:32:58 följande:
    Durrasflikka: Hoppas det funkar med tuben :) Det var lite trixigt att få till det med tuben i början men det kommer du snabbt in i :)
    Ska testa så snart som möjligt. =)
  • durrasflikka
    Fossing77 skrev 2011-09-27 22:26:30 följande:
    Durrasflikka: berätta hur det går! :)
    Självklart. Vilken sorts pensel använde du?
Svar på tråden Placeringskort - idébomba här och visa bilder!