Inlägg från: ClaraH |Visa alla inlägg
  • ClaraH

Tips på gott och prisvärt mousserande vin efterfrågas!

Bettina skrev 2011-08-04 10:23:56 följande:
    Oj, förlåt kanske inte ska ta TS fråga genom att ställa en egen

Det är jättegott. Vi tänkte ta den från början, men drcker det ganska ofta till vardags, så vi tar Prosecco la Robinin (som vi nu drickar till vardags )

Den är väldigt prisvärd.

Till TS. Själv skulle jag inte vilja dricka Asti Cinzano som gäst, helt enkelt sliskigt söt. Om ni väljer det så kanske ni ska ha två sorter och välja till ett torrare alternativ också.
  • ClaraH
    ClaraH skrev 2011-08-05 07:02:21 följande:
    Det är jättegott. Vi tänkte ta den från början, men drcker det ganska ofta till vardags, så vi tar Prosecco la Robinin (som vi nu drickar till vardags )

Den är väldigt prisvärd.

Till TS. Själv skulle jag inte vilja dricka Asti Cinzano som gäst, helt enkelt sliskigt söt. Om ni väljer det så kanske ni ska ha två sorter och välja till ett torrare alternativ också.
    Prosecco la Robinia ska det stå förstås.
  • ClaraH
    sofi 88 skrev 2011-08-05 15:13:35 följande:

Vi köper alltid prosecco så om inte min käre far som är lite av en vinexpert kommer med något bättre förslag blir det nog den till brudskålen också.

Chapel hill har jag druckit några gånger när proseccon varit slut på bolaget men jag gillar den inte alls, tycker den är för söt eller sliskig på något sätt. Asti är också alldeles för sött för mig men jag gillar torra viner och dricker mest rött så det är ju helt klart en smaksak.

Lycka till TS och hoppas du hittar något du blir nöjd med!

Då har du nog tagit den söta varianten som man vanligtvis har till efterrätter. Den vanliga är torr, absolut inte söt. Vilken prosecco brukar ni köpa?
Svar på tråden Tips på gott och prisvärt mousserande vin efterfrågas!